Volkswagen Motor Polska uruchamia produkcję nowej generacji silników Diesla
30 kwietnia br. w fabryce Volkswagen Motor Polska odbyło się uroczyste uruchomienie produkcji innowacyjnego silnika wysokoprężnego MDB w konstrukcji modułowej połączone z otwarciem nowo wybudowanej hali produkcyjnej wraz z linią obróbki bloków silnika MDB. Przedsięwzięcie otrzymało blisko 60 mln zł unijnego dofinansowania z Programu Innowacyjna Gospodarka.
W uroczystości w Polkowicach wzięli udział wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński, przedstawiciele przedsiębiorstw i władz lokalnych i regionalnych oraz prezesi zarządów Specjalnych Stref Ekonomicznych z całej Polski.
Uruchomienie produkcji innowacyjnego silnika MDB jest ważnym krokiem dla zapewnienia przyszłości polkowickiej fabryki. Projektem tym rozszerzamy naszą paletę produktów oraz zwiększamy nasze zdolności produkcyjne – powiedział Christian Bleiel, prezes zarządu Volkswagen Motor Polska.
– Volkswagen Motor Polska jest znaczącym pracodawcą w regionie Dolnego Śląska. Ta inwestycja oznacza utrzymanie ponad tysiąca istniejących miejsc pracy oraz stworzenie 150 nowych – powiedział Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki.
Pierwsze silniki wysokoprężne MDB w konstrukcji modułowej zjechały z taśm montażowych polkowickiej fabryki jeszcze w 2013 roku. W ramach całego projektu wartego ponad 466,4 mln zł w 2014 roku uruchomiono nowe linie obróbki głowic oraz linię obróbki bloków silnika MDB. Ostatnim krokiem jest uruchomienie linii obróbki i linii montażu zintegrowanego modułu sterowania zaworami, która nastąpi w sierpniu 2014.
W ramach projektu MDB fabryka VWMP powiększyła się o nową halę o powierzchni 22 tys. m2. Wdrożenie całego projektu produkcji nowego silnika stanowi istotny krok w realizacji strategii fabryki w Polkowicach, której celem jest zwiększenie wydajności z dzisiejszych 700 tys. silników do 1 mln silników rocznie. Volkswagen Motor Polska zatrudnia obecnie 1 222 pracowników.
Firma zaoferowała silnik wyprodukowany w oparciu o patenty, umożliwiające jego produkcję bez dodatkowego osprzętu (Selektywnej Redukcji Katalitycznej), którego instalacja zwiększała dotychczasowe koszty produkcji o ok. 30%.