W nowym roku nowe ułatwienia dla przedsiębiorców

Pixabay

W ostatnim czasie w Polsce zostało wprowadzonych wiele ułatwień podatkowych dla przedsiębiorców, a kolejne wejdą w życie już wkrótce. Z drugiej strony równocześnie pojawiają się nowe obowiązki i obostrzenia. Czy polscy przedsiębiorcy mają więc powody do zadowolenia?

Liczba ostatnio wprowadzonych zachęt i ułatwień dla przedsiębiorców jest duża. Możemy tu wymienić chociażby 15-procentowy podatek CIT dla małych firm, jednorazową amortyzację do kwoty 100 tys. zł, atrakcyjniejszą ulgę na badania i rozwój, likwidację uciążliwego podatku u źródła w przypadku zakupu biletów lotniczych czy wprowadzenie objaśnień podatkowych – mówi Małgorzata Samborska, doradca podatkowy w firmie Grant Thornton.

Kolejne zmiany korzystne dla przedsiębiorców wejdą w życie w 2018 r. Między innymi z 3,5 tys. zł do 10 tys. zł zostanie zwiększony limit wydatków na zakup składnika majątkowego uprawniający do jednorazowego zaliczenia w koszty, a ulga na badania i rozwój stanie się jeszcze atrakcyjniejsza. Poza tym w planach jest Konstytucja biznesu, która ma przynieść firmom następne korzyści.

Oczywiście nie wolno zapominać, że jednocześnie są wprowadzane obowiązki i obostrzenia, które mogą być dla przedsiębiorców uciążliwe. Wymienić można np. obowiązek raportowania ewidencji VAT w formie jednolitych plików kontrolnych czy sankcje za błędne rozliczenie VAT. Kolejne obowiązki pojawią się już w przyszłym roku.

Na co tymczasem liczą sami przedsiębiorcy? Jak zauważa ekspertka, podatnicy oczekują przede wszystkim jasnych i stabilnych przepisów, poczucia bezpieczeństwa oraz gwarancji, że rozliczenia podatkowe, które dzisiaj wydają się prawidłowe, nie zostaną zakwestionowane przez organy podatkowe za kilka lat.

Źródło: infoWire.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę