Wielokamerowy system widzenia maszynowego

Cognex

 

Firma Cognex zaprezentowała pierwszy na rynku wielokamerowy system widzenia maszynowego In-Sight VC200 wykorzystujący inteligentne kamery (Smart Cameras).

W tradycyjnych systemach wizyjnych opartych na kamerach korzystających z mocy obliczeniowej mikroprocesora systemowego szybkość działania systemu zmniejsza się w miarę dołączania kolejnych kamer. Ogranicza to zakres zastosowań aplikacji multi-camera do systemów z równoczesną akwizycją danych. W przypadku In-Sight VC200 szybkość działania systemu rośnie w miarę podłączania kolejnych kamer inteligentnych, co poszerza zakres potencjalnych zastosowań np. o systemy nadzoru produkcji z szybko poruszającymi się taśmami transportowymi oraz systemy z sekwencyjną lub asynchroniczną inspekcją wizyjną.

In-Sight VC200 obejmuje w pełni programowalny interfejs HMI z dostępem do sieci, zapewniający dostęp do funkcji monitorowania i sterowania w oparciu o hierarchiczny system poziomów dostępu zabezpieczonych za pomocą haseł.
Dzięki temu operatorzy mogą prowadzić inspekcje, inżynierowie modyfikować parametry, a menadżerowie analizować statystyki z poziomu dowolnych urządzeń bazujących na środowiskach iOS, Android lub Windows, wyposażonych w przeglądarkę internetową.

Podobnie jak w przypadku innych systemów In-Sight również In-Sight VC200 może być łatwo konfigurowany za pomocą oprogramowania In-Sight Explorer. Graficzne odwzorowanie przepływu prac pozwala łatwiej zapanować nad aplikacjami nadzoru wizyjnego poprzez rozdzielenie poszczególnych kroków inspekcji, zamkniętych wewnątrz zarządzalnych bloków funkcyjnych.Za pomocą znajomego interfejsu blokowego użytkownik może uzyskiwać dostęp do narzędzi wizyjnych In-Sight (PatMax Redline, OCRMax i innych).

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę