Wirtualny świat Universal Robots

21 czerwca podczas targów AUTOMATICA w Monachium firma Universal Robots zaprezentowała nową internetową platformę, która umożliwia jej użytkownikom współtworzenie oferty UR. Universal Robots+ to połączenie forum wymiany idei z wirtualną wystawą produktów stworzonych przez użytkowników robotów UR przy aktywnym wsparciu producenta.

Od początku celem naszej firmy było tworzenie dla klientów wartości dodanej. Odzwierciedleniem tej strategii są z jednej strony nasze rozwiązania robotyczne oferujące wysoką elastyczność w konkurencyjnej cenie, a z drugiej – nowa platforma Universal Robots+, która umożliwia aktywne współtworzenie naszej oferty i dostosowywanie jej do indywidualnych potrzeb danego rynku – mówił Helmut Schmid, general manager Western Europe w firmie Universal Robots podczas konferencji prasowej zorganizowanej 21 czerwca na stoisku producenta.

Korzyści dla wszystkich

Na koncepcję Universal Robots+ składają się dwa elementy: platforma internetowa +YOU stworzona z myślą o wszystkich użytkownikach oraz Showroom, w którym prezentowane będą tworzone przez nich produkty kompatybilne z ramionami robotycznymi UR.

Rozwiązanie to stwarza unikalną sytuację, którą można określić jako „win-win-win”. Przynosi bowiem korzyści zarówno naszemu działowi badawczo-rozwojowemu, jak i dystrybutorom naszych rozwiązań oraz użytkownikom końcowym – mówił Helmut Schmid.

Od projektu do prototypu

Po rejestracji każdy z użytkowników platformy może całkowicie bezpłatnie korzystać z oprogramowania Universal Robots, dzięki któremu może testować funkcjonowanie swoich prototypów w praktyce. Zaś gotowy produkt może zaprezentować na stronach Showroomu.

Showroom nie jest sklepem internetowym, lecz raczej przestrzenią informacyjną służącą prezentacji najciekawszych rozwiązań przeznaczonych do integracji z naszymi robotami – wyjaśniał Helmut Schmid. – Zanim zostanie w niej pokazany, każdy produkt musi zostać przetestowany przez naszą firmę pod kątem spełnienia standardów jakościowych i bezpieczeństwa UR.

Obsługa online

Jednym z przykładów opcji dodatkowych poprawiających funkcjonalność ramion robotycznych może być zaprezentowany podczas konferencji system wizyjny firmy Robotiq, który umożliwia sterowanie ramieniem online za pomocą panelu operatorskiego.

Jest to jedna z 20 aplikacji zintegrowanych z naszym oprogramowaniem – mówił Helmut Schmid. – Naszym celem jest jednak opracowanie kolejnych 30, aby w ten sposób możliwie najpełniej rozszerzyć funkcjonalność naszych ramion i sprawić, że będą one jeszcze prostsze w obsłudze i bardziej elastyczne w zastosowaniu.

Następnym krokiem w tym kierunku ma być wdrożenie aplikacji mobilnych umożliwiających obsługę robotów za pośrednictwem smartfona i tabletu.

 

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę