Wycinarki laserowe na targach STOM

Raven Media

Podczas tegorocznej edycji targów STOM firma Power-Tech prezentuje najnowsze systemy cięcia marki Eagle. W ofercie firmy zajmują się maszyny wykorzystujące do cięcia źródło lasera fiber: iNspire, eVision oraz eSmart. Wszystkie te maszyny zaprojektowane zostały w sposób umożliwiający dobór odpowiednich parametrów pracy, mocy od 1 do 15 kW i rozmiaru stołu obróbczego. 

W ubiegłym roku, jesienią, podczas targów EuroBLECH 2018 w Hanowerze, odbyła się światowa premiera wycinarki laserowej z serii iNspire 1530 ze źródłem lasera o najwyższej dostępnej mocy 15 000 W. To była jedyna taka maszyna na targach oraz jedyna taka dostępna na świecie. Zwiedzający mogli na żywo zobaczyć niezwykle dynamiczne cięcie z prędkością 150 m/min i z mocą 15 kW.

Powiązane firmy

Teraz wycinarkę tej serii, choć o mocy 12 kW, można zobaczyć również na żywo w Kielcach. Zapewniają one wysoką elastyczność produkcji, niemal nieograniczona różnorodność wycinanych kształtów i szeroki zakres obrabianych materiałów. We wszystkich osiach układu zainstalowane są silniki liniowe, a w osi „x” silniki znajdują się po obu stronach trawersy. Te komponenty mają szereg zalet: zapewniają duże przyspieszenia i prędkości posuwu, są bezawaryjne, nie wymagają konserwacji i jako jedyne gwarantują utrzymanie parametrów pracy maszyny jak przyspieszenie i dokładność przez cały okres jej użytkowania.

Podstawą całej wycinarki są korpusy wykonane z materiału kompozytowego, który posiada unikalne właściwości mechaniczne: wysoki współczynnik tłumienia drgań i wysoką stabilność temperaturową. Dzięki temu szybkie i wydajne silniki liniowe mają stabilną podstawę, która zapobiega powstawaniu drgań przy dynamicznych zmianach kierunku ruchu głowicy tnącej.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę