Wyjątkowo niskie bezrobocie w Polsce

pixabay-geralt

W Polsce utrzymuje się niska stopa bezrobocia, która w III kwartale 2019 r. wyniosła zaledwie 3,1% (metodologia BAEL) – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Polska zostaje w czołówce krajów Unii Europejskiej z najniższym bezrobociem, ale eksperci Personnel Service spodziewają się trendu wzrostowego.

Stopa bezrobocia w III kwartale 2019 r. wyniosła 3,1%, czyli była o 0,1 pp. niższa niż w poprzednim kwartale. Bez zatrudnienia jest obecnie 532 tys. Polaków, o 16 tys. mniej niż trzy miesiące wcześniej i o 130 tys. mniej rok do roku. - Dynamika spadków bezrobocia już od jakiegoś czasu jest niewielka, co wynika z rekordowo niskiej wartości tego wskaźnika. W najbliższym czasie można się jednak spodziewać trendu wzrostowego, który wyniknie m.in. z zakończenia sezonu rolniczego oraz niektórych prac budowlanych – mówi Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

W III kwartale 2019 r. wzrosła liczba zatrudnionych w każdym sektorze gospodarki. W sektorze usług wzrost wyniósł 0,1 pp. w porównaniu do poprzedniego kwartału. W tym samym czasie liczba zatrudnionych w sektorze rolniczym wzrosła o 4,1 pp., natomiast w przemyśle o 0,9 pp. – Cała gospodarka światowa zdaje się hamować i rozwija się najwolniej od czasów kryzysu w 2008 roku. Żeby utrzymać w naszym kraju wskaźniki gospodarcze na wysokim poziomie, potrzebujemy pracowników z krajów sąsiednich. Najwyższa pora wdrożyć odpowiednią politykę migracyjną, która pozwoli zatrzymać pracowników z Ukrainy i innych krajów na dłuższy czas niż tylko kilka miesięcy, bo pomimo hamującej dynamiki spadków bezrobocia, nadal mamy bardzo wiele nieobsadzonych miejsc pracy i to w najbliższym czasie się nie zmieni – podsumowuje Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

Źródło: Personnel Service

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę