Wystartował drugi program akceleracyjny MIT Enterprise Forum Poland

Ministerstwo Rozwoju

MIT Enterprise Forum Poland to program akceleracyjny, który ma na celu wyłonienie i wsparcie najciekawszych start-upów technologicznych. II edycję zainaugurowano 28 września 2016 r. w siedzibie PKO BP z udziałem wiceminister rozwoju Jadwigi Emilewicz.

W czasie inauguracji programu wiceminister Emilewicz powiedziała, że Ministerstwo Rozwoju postawiło ogromny nacisk na to, aby Polska stała się nowoczesna i innowacyjna. Tłumaczyła, że administracja publiczna musi więc stworzyć warunki administracyjno-prawne do rozwoju spółek technologicznych, ale i ograniczać ryzyka z nimi związane. Przypomniała również o uruchomionym w czerwcu programie Start in Poland.

Zwróciła także uwagę na rozwój w Polsce technologii finansowych (FinTech).

- Mam nadzieję, że to marzenie, które mamy dzisiaj, związane z tym, żeby Polska stała się światową stolicą FinTechu, jest realne do osiągnięcia - komentowała wiceminister.

W tym roku MIT Enterprise Forum Poland realizuje cztery ścieżki branżowe: technologii finansowych, w które zaangażował się bank PKO BP, energetyki z udziałem Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, surowcową - z KGHM Cuprum sp. z o.o. oraz zdrowia z Grupą Adamed.

Rekrutacja do programu rozpocznie się 1 października i potrwa do 30 listopada. Zgłosić się do niego mogą zarówno istniejące, młode polskie firmy z branży technologicznej, jak i zespoły, które dopiero mają pomysł na nowy biznes. Jury złożone z międzynarodowych inwestorów i mentorów wybierze 25 najlepszych start-upów.

Udział w programie daje jego uczestnikom możliwość skorzystania ze wsparcia międzynarodowego zespołu mentorów i doświadczonych ekspertów, współpracę z MIT Technology Review, a także networking w rozległym ekosystemie innowacji skupionym wokół Massachusetts Institute of Technology.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę