XXV MSPO – ćwierć wieku współpracy przemysłu i sił zbrojnych

MM

Tegoroczna, 25 edycja MSPO odbędzie się od 5 do 8 września i zbierze w jednym miejscu sprzęt i uzbrojenie oferowane przez ponad 600 firm z 27 krajów świata. 

Strategicznym partnerem targów jest Polska Grupa Zbrojeniowa, która zaplanowała premierową prezentację najnowszego wozu bojowego. Nie będzie to z pewnością jedyne tego typu wydarzenie podczas jubileuszowej edycji targów.

Zarówno krajowe jak i zagraniczne firmy w Kielcach zaprezentują najnowsze produkty. Wiele z nich, zwłaszcza pochodzących od polskiego przemysłu, będzie miało tu swoją premierę. Jest to jeden z powodów dużego zainteresowania ze strony mediów i odwiedzających. Na powierzchni ponad 27 tys. metrów kwadratowych będzie można zobaczyć produkty czołowych producentów z całego świata. Polska Grupa Zbrojeniowa zaprezentuje tu swoje najnowsze produkty, w tym prototyp najnowszego wozu bojowego oraz bezzałogowce uderzeniowe i pociski kierowane.

Duże zainteresowanie z pewnością wzbudzi ekspozycja Korei Południowej, która jest krajem wiodącym podczas tegorocznego MSPO. Swoje produkty zaprezentuje 20 największych firm i ministerstwo obrony tego kraju. Współpraca z tym pozornie egzotycznym kontrahentem jest już realizowana przez polski przemysł, między innymi dzięki użyciu w działach samobieżnych Krab koreańskiego podwozia K9. Jego producent, firma Samsung Techwin, oferuje PGZ znacznie szerszą współpracę w zakresie wozów bojowych a nawet czołgów.

Podczas MSPO pojawią się też inni, lepiej znani w Polsce producenci jak na przykład Lockheed Martin. Zaprezentuje on szeroką gamę produktów, szczególnie związanych z programem HOMAR. Koncern Textron pokaże swój najnowszy bezzałogowiec taktyczny - Nightwarden, którego premiera miała miejsce na tegorocznym Paris Air Show. Thales UK zaprezentuje bsl typu Watchkeeper X, a izraelski Rafael z m.in. pocisk Stunner. Ten ostatni, w wersji Skyceptor jest propozycją dla polskiego przemysłu w ramach oferty systemu Patriot, w programie obrony powietrznej Wisła. Zarówno zakłady PZL Mielec, jak i PZL Świdnik pokażą śmigłowce pola walki w najnowszych wersjach. Można się również spodziewać interesującej ekspozycji ciężkiego sprzętu zmechanizowanego i pancernego oferowanego przez światowych potentatów w kooperacji z polskimi firmami, jak też przez koncerny przemysłowe naszych sąsiadów, takie jak Ukroboronprom czy Excalibur Army.

XXV MSPO to jednak nie tylko przemysł, ale również silna obecność sił zbrojnych. Na swojej ekspozycji prezentowana będzie szeroka gama posiadanego sprzętu i uzbrojenia. Polska armia prezentować będzie wyposażenie - od broni osobistej, aż po KTO Rosomak, czołgi Leopard 2 czy najnowsze systemy artyleryjskie. Swój debiut będą też miały Wojska Obrony Terytorialnej, które zaprezentują się na wydzielonej przestrzeni.

Historii sił zbrojnych poświęcona będzie ekspozycja pod hasłem „Tysiąclecie Oręża Polskiego” – pod tym hasłem organizowane będą po raz pierwszy w historii targów, Dni Otwarte. Ze względu na jubileuszowy charakter, impreza została bowiem wydłużona o dwa dni - sobotę i niedziele - podczas których każdy, bez względu na wiek będzie mógł zobaczyć wystawę wojska oraz częściowo Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Równocześnie z XXV MSPO, którego tematem są siły zbrojne, odbędą się XXIII Targi Logistyczne Logistyka, poświęcone są służbom mundurowym i ratowniczym. W ramach obu imprez nie zabraknie też konferencji, seminariów, jak również kluczowych dla przemysłu i sił zbrojnych spotkań. W tym roku będą to m. in. dyskusje z przedstawicielami MON, MSZ, Sztabu Generalnego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz wiodących firm branży zbrojeniowej. Swój udział potwierdziły też oficjalne delegacje z kilkudziesięciu krajów świata. Tradycyjnym podsumowaniem MSPO będzie przyznanie Nagród DEFENDER oraz Nagrody Prezydenta RP i Nagrody Specjalnej Ministerstwa Obrony Narodowej.

Źródło: MSPO

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę