Zastosowanie TAPTITE 2000 w konstrukcji obudów przekładni

©

Udostępnij:

Firma Arnold Umformtechnik - czołowy producent inteligentnych rozwiązań w dziedzinie połączeń, przeprowadziła wspólnie z Magna Powertrain AG obszerne badanie mające na celu pomiar wymagań dla wkrętów samogwintujących w połączeniu ze stopami aluminium.  

Wiodący na świecie producent przekładni różnicowych sprawdził możliwość wykorzystania tego profilu wkrętu w obudowach przekładni wykonanych z metali lekkich na podstawie wkrętu TAPTITE 2000® firmy Arnold, który pozwala na redukcję kosztów. Wyniki badania potwierdzają, że już wkrótce wkręt samogwintujący zyska większe znaczenie niż jego odpowiednik metryczny. Liczne próby wkręcania wykazują stosunkowo jednorodną tolerancję siły naprężenia montażowego, zarówno dla pierwszego, jak i kolejnych połączeń z wykorzystaniem wkrętów. Nawet przy maksymalnej tolerancji otworu pod gwint uzyskiwane są możliwe do zaakceptowania  momenty zwalniające. Wkręty samogwintujące potwierdzają swoją wydajność również pod wpływem temperatury. Mimo zróżnicowania temperatury, spadek siły naprężenia montażowego skręconej obudowy przekładni różnicowej pozostaje na niskim poziomie. Trójkątny profil wkrętu TAPTITE 2000® zmniejsza ponadto momenty wygniatające do bezpiecznej dla procesu wartości 12 Nm. Jak wynika z wypowiedzi obydwu kierowników badania - Christiana Hintereggera (Magna Powertrain) i Thomasa Jakoba (Arnold Umformtechnik), zoptymalizowane stopy aluminiowe, takie jak GD-AISi9Cu3, oferują korzystną dla obróbki plastycznej strukturę materiałową nakrętek, która w połączeniu z trójkątnym przekrojem trzpienia śruby w systemie TAPTITE® zapewnia niskie momenty wygniatające i wysokie momenty dokręcania. Uzyskany dystans między obydwoma parametrami zapewnia wyższe i jednocześnie mało rozproszone siły naprężenia montażowego.

www.arnold-umformtechnik.de



Udostępnij:

Drukuj




Aneta Głodowska




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również