Zautomatyzowany wózek przemysłowy

Linde Material Handling

Nowy system ma na celu usprawnić procesy obsługi ładunków wewnątrz magazynów. Wózek powstawał pod okiem działu Linde Robotics i został opracowany we współpracy ze specjalistami z dziedziny robotyki z firmy Balyo. Osprzęt niezbędny do prawidłowego działania systemu jest łatwy w instalacji i nawigowany przez urządzenia instalowane w strukturze magazynowej. Pierwsze modele zautomatyzowanych wózków wprowadzone na rynek to paletowy wózek stertujący Linde L-MATIC L HP i ciągnik Linde P-MATIC.

Celem współpracy z Balyo, liderem innowacji w zakresie automatyki i robotyki, jest stworzenie oferty z bogatym wyborem w pełni zautomatyzowanych wózków widłowych przystosowanych do różnych aplikacji klientów. Inwestycję w maszyny „sterowane przez Baylo” zalecana jest szczególnie klientom z sektora magazynowego i transportowego, którzy obsługę ładunków mogą bezpośrednio połączyć z systemami zarządzania magazynem ERP.

Kto skorzysta na stosowaniu zautomatyzowanych wózków?
Stosowanie zautomatyzowanych rozwiązań magazynowych należy rozważyć w przypadku operatorów, których codzienna praca stanowi jedynie niewielką korzyść dodaną, jest powtarzalna i obejmuje transport ładunków na długich dystansach. Ponadto, jeśli wózek będzie pracował w systemie dwuzmianowym lub wielozmianowym w ogóle, wówczas klient w pełni wykorzysta możliwości, jakie wynikają z użytkowania zautomatyzowanych wózków. Jedną z zalet jest większa transparentność procesów obsługi ładunków i produktywność. Inna zaleta to potencjalne oszczędności w zasobach operacyjnych.

Inteligentne urządzenie
Zautomatyzowany wózek stertujący L-MATIC L HP ma udźwig 1,2 tony i maksymalną prędkość jazdy 1,6 m/s zarówno z ładunkiem, jak i bez niego. Zautomatyzowany ciągnik Linde P-MATIC charakteryzuje się udźwigiem 5 ton i maksymalną prędkością 2 m/s.
Oba zautomatyzowane modele bazują na standardowych modelach wózków Linde z silnikami napędowymi w technologii AC o mocy 3 kW, automatycznym hamowaniem na pochyłościach, boczną wymianą baterii i łatwym dostępem serwisowym, a także wieloma innymi opcjami, jak np. oświetlenie Linde Blue Spot. Ponadto, wersje Linde-MATIC wyposażone są w laser nawigacyjny, zabezpieczające skanery z przodu i z tyłu, kamerę 3D, laser do ustawiania kurtyny, wbudowany komputer z 7-calowym wyświetlaczem LCD, a także w wizualne i dźwiękowe sygnały ostrzegawcze oraz wyłącznik awaryjny po obu stronach wózka. Wszystkie powyższe innowacyjne cechy umożliwiają jednoczesną pracę kilku zautomatyzowanych wózków w otoczeniu innych pojazdów oraz ludzi. Wózki na bieżąco odnotowują wszelkie przeszkody na drodze i dynamicznie dostosowują prędkość jazdy do sytuacji, w której się znajdują.

W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów w zautomatyzowanych pojazdach (AGVs) lub zautomatyzowanych wózkach przemysłowych z reflektorami laserowymi wózek „sterowany przez Balyo” może pracować bez dodatkowej infrastruktury. Wózek od Balyo współpracuje z otaczającą, istniejącą już infrastrukturą taką, jak ściany, regały czy kolumny. To rozwiązanie jest bardziej ekonomiczne, prostsze w instalacji i z łatwością przystosowuje się je do danego środowiska pracy. Ponadto, wózki można szybko i łatwo zintegrować z flotą klienta lub przestrzenią magazynową.

Kolejne modele zautomatyzowanych wózków „sterowanych przez Balyo” będą wprowadzane na rynek pod patronatem „Linde Robotics” w bieżącym i w kolejnym roku. Niedługo później nasza oferta poszerzy się o zautomatyzowane wózki paletowe, ciężkie wózki stertujące, wózki z przeciwwagą, wózki wysokiego składowania i wózki do pracy w wąskich korytarzach roboczych. Zautomatyzowane urządzenia Linde-MATIC już udowodniły swoją prawdziwą wartość w próbnych aplikacjach u klientów z branży chemicznej i samochodowej.

linde-mh.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę