Zwiększona wydajność dzięki małym uszczelnionym łożyskom baryłkowym

© SKF

Udostępnij:

Firma SKF zmodernizowała linię małych uszczelnionych łożysk baryłkowych SKF Explorer – charakteryzują się one obecnie jeszcze mniejszym tarciem, obniżoną temperaturą pracy, większymi znamionowymi prędkościami granicznymi oraz ograniczonymi wymaganiami w zakresie konserwacji. Nowe łożyska mogą znacząco podnieść niezawodność bezprzekładniowych silników trakcyjnych do wind i ograniczyć konieczność ich konserwacji. Uszczelnione łożyska baryłkowe SKF Explorer należą do oferty produktów SKF BeyondZero*.

Małe uszczelnione łożyska baryłkowe z tej serii wykorzystują nowatorską budowę uszczelnienia, której nadano oznaczenie „RS”. Przyczynia się ona do zmniejszenia łącznego tarcia w łożysku o nawet 20%. W reprezentatywnych warunkach eksploatacji przekłada się to na spadek całorocznego zużycia energii o nawet 145 kWh. Zamiana dwóch uszczelnionych łożysk SKF Explorer na nowe, zoptymalizowane modele w standardowym silniku trakcyjnym do windy przystosowanej do dużych obciążeń może obniżyć roczną emisję CO2 o nawet 100 kg. W całym okresie sprawności użytkowej silnika może to oznaczać obniżenie emisji CO2 o prawie dwie tony.

Zmniejszenie tarcia umożliwia zmniejszenie temperatury pracy o 20°C, a tym samym zwiększenie maksymalnej prędkości roboczej nawet dwukrotnie w stosunku do oferowanych dotychczas uszczelnionych łożysk baryłkowych SKF, które zostaną zastąpione przez nową wersję. Obniżenie temperatury pracy łożyska przyczynia się do zwiększenia trwałości smaru w łożysku, dzięki czemu wymagana częstotliwość wymiany/dodawania smaru zmniejszyła się nawet dwukrotnie w porównaniu z produkowanymi dotąd modelami. Oznacza to także, że w wielu zastosowaniach nowe łożyska będą bezobsługowe pod względem smarowania.

W nowym uszczelnieniu RS zoptymalizowano nacisk warg, zmniejszając tym samym tarcie uszczelnienia nawet o połowę. Ponadto zmodyfikowano rowek w pierścieniu zewnętrznym: uszczelnienie jest teraz jeszcze bardziej niezawodne, a zatrzymywanie środka smarnego w łożysku skuteczniejsze. Z kolei powleczona gumą powierzchnia czołowa uszczelnienia RS jest odporniejsza na zarysowanie i korozję niż konstrukcje metalowe.

Oprócz opisanych powyżej nowych cech i korzyści małe uszczelnione łożyska baryłkowe (SSRB) o udoskonalonych osiągach eksploatacyjnych oferują dobrą wytrzymałość na bardzo duże obciążenia wzdłużne i poprzeczne, a także funkcję samocentrowania pomagającą wyrównywać odchylenia i równoważyć ugięcia wału. Uszczelnione łożyska baryłkowe SKF Explorer zapewniają również znaczną dokładność pracy i doskonałą kontrolę nad przekrzywieniami wałków, dzięki czemu pomagają ograniczyć hałas, drgania i tarcie.



www.skf.com/pl

Udostępnij:

Drukuj




MM Magazyn Przemysłowy Online

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również