Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S.A.
Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S.A.

Grupa Polskie Centrum Narzędziowe S.A.

Głogowska 23, 45-315 Opole, PL

http://www.grupapcn.com

O FIRMIE

Grupa Polskie Centrum Narzędziowe SA powstała w końcu 2012 r. w efekcie kilkuletniej współpracy kilku osób.

Założeniem jest oparcie się na istniejących firmach, które działają lokalnie na terenie Polski (i nie tylko) oraz stworzenie wspólnej sieci firm oferujących narzędzia, maszyny i urządzenia, elementy złączne, produkty chemiczne, spawalnicze, produkty BHP itp. dla szerokiego grona profesjonalnych użytkowników stosujących tego typu produkty w przemyśle, budownictwie, rzemiośle i innych branżach.

Znając rynki lepiej rozwinięte, wiemy, że nieuniknione jest utworzenie dużych, mocnych ogólnokrajowych, a w następstwie regionalnych europejskich organizacji handlowo-logistycznych, które mając odpowiedni potencjał i obsługując dużą liczbę klientów, oferując im największy możliwy asortyment, a także dodatkowo wiedzę, serwis, szybką i sprawną dostawę, będą w stanie sprostać coraz większej konkurencji.

W doborze partnerów Grupy kierujemy się po pierwsze zdobytym doświadczeniem poszczególnych osób, którzy wnoszą cały swój potencjał merytoryczny związany z wiedzą o produktach, specyfice rynku, konkurencji itd. Po drugie - lokalizacją i pozycją na rynku w danym regionie. Naszym założeniem nie jest budowa od nowa struktury sprzedaży, otwierania nowych oddziałów, walka z dotychczasowymi dostawcami, a raczej oparcie na istniejących i dobrze rozpoznawanych firmach, które otrzymując logo Grupy PCN SA firmują tą działalność swoją zdobytą od lat dobrą marką.

Poza tym ważna jest w miarę jednorodna, łatwo dostępna sieć, do której każdy klient ma stosunkowo dobry dostęp, a jednocześnie członek Ggupy PCN ma pewność, że zachowuje możliwość wykorzystania potencjału danego regionu.

Celem głównym jest zbudowanie profesjonalnej sieci firm oferujących szeroki asortyment profesjonalnym odbiorcom, którzy otrzymają w każdym przypadku najlepsze z możliwych rozwiązań, w konkurencyjnej cenie i w jak najkrótszym czasie.

Natomiast uczestnictwo w Grupie PCN SA ma dać jej członkom korzyści z efektu skali, bo tylko duże firmy mogą wynegocjować najlepsze ceny u producentów, a ponadto niebagatelną sprawą jest obniżenie stałych kosztów, które każde przedsiębiorstwo ponosi takie jak: koszty usług (księgowo-finansowych, marketingowych, doradczych, informatycznych, telekomunikacyjnych itp.) a także paliw, energii, logistyki, szkoleń itd.

Każdy członek Grupy PCN S.A. ma możliwość korzystania z wszystkich wspólnych korzyści wypracowanych w ciągu działalności PCN S.A. :
- zakupy na specjalnych warunkach u dostawców towarów handlowych
oszczędności wynikających z wynegocjowanych warunków z:
- bankami (koszty obsługi, oprocentowanie),
- firmami leasingowymi,
- doradczymi (usługi finansowo-księgowe, podatkowe, prawne, marketingowe),
- dostawcami poza towarowymi (paliwa, usługi informatyczne, telekomunikacyjne, medialne, windykacyjne,
- wspólnych działań marketingowych (badania rynkowe, reklama, targi, przygotowywania i drukowania materiałów sprzedażowych: katalogi, ulotki, gazetki),
- koordynacja i regulacja wzajemnych relacji na rynku - kontrola ofert, oferowanych produktów i ich cen - w zgodzie z obowiązującym w Polsce i UE prawie dotyczącym konkurencji,
- szkolenia w ramach współpracy z dostawcami jak i potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej (podatki, certyfikaty),
- pomoc w wyprzedaży zalegających towarów,
- udział w zakupach grupowych produktów potrzebnych w codziennej działalności (sprzęt i materiały biurowo-magazynowy),
- udział w tworzonych programach lojalnościowych w ramach Grupy oraz wzięcia udziału w zewnętrznych rozwiązaniach jak. np. Lyoness, Payback,
- pomoc w zarządzaniu firmą w przypadku zdarzeń losowych (rodzinnych, zdrowotnych lub z powodów ekonomicznych),
- udział PCN SA w innych aliansach biznesowych, które mogą zwiększyć efektywność działalności samej Grupy PCN S.A. jak i jego członków (wspólne przedsięwzięcia biznesowe z innymi podmiotami - czasowe lub ciągłe),
- szeroka promocja zagraniczna za pomocą dużego katalogu, systemu, targów zagranicznych w projekcie "4 Poland - Platforma Promocyjna dla Polskich Producentów".