W ostatnich latach wraz ze stale zwiększającym się wolumenem danych, które przedsiębiorstwa muszą przetwarzać, coraz więcej z nich decyduje się na dołączenie do systemu ERP funkcjonalności wspierających zarządzanie obszarem księgowości oraz kadr i płac. Aplikacje pomagające w zarządzaniu obiegiem dokumentów i płatności to sposób na poprawę efektywności całego przedsiębiorstwa, ponieważ wdrożenie automatycznej akceptacji z rozliczeniem faktur w księgowości zapewnia bieżącą informację na temat poziomu kosztów w firmie, co z kolei daje możliwość szybkiego rozliczenia projektów, zleceń oraz zadań i ma bezpośredni wpływ na kontrolę budżetów i ewidencję kosztów. Skraca się też czas potrzebny na merytoryczne rozpisanie faktury, a dzięki mechanizmom alertów i ponagleń zaleganie korespondencji ograniczone jest do minimum. Po wdrożeniu modułu finansowo-kadrowego znaczącej redukcji ulega też liczba nierozliczonych faktur w przedsiębiorstwie – nawet z kilkudziesięciu do kilku procent, co pokazuje analiza sytuacji w wybranych firmach.