Dzięki wyjątkowej konstrukcji tego frezu, przedmioty obrobione pozbawione są wad w postaci zadziorów, zarysowań i wykruszeń. Łączący w sobie dwie funkcje frez M5F90 cechuje innowacyjna koncepcja konstrukcji, umożliwiająca obróbkę zgrubną i wykończeniową w ramach pojedynczego zabiegu, dzięki czemu można tworzyć strategie szybszej i bardziej wydajnej obróbki.

Na średnicy korpusu (25-80 mm, 0.98-3.15 cala) frezu M5F90 umieszczone są lutowane płytki z ostrzami z PCD, które dzięki zastosowaniu nowych procesów produkcyjnych, nie wymagają regulacji i umożliwiają obróbkę z dużym posuwem bez powstawania drgań. Dzięki temu użytkownicy zyskują znaczny potencjał oszczędności czasu i kosztów. Ponadto dzięki odpowiedniej kombinacji kątów natarcia, kształtu płytki, ukształtowania ostrza i parametrów skrawania, na obrabianej części brak jest zarysowań, zadziorów lub wykruszeń.

Co istotne, ułatwieniem jest połączenie obróbki zgrubnej i wykończeniowej w jednym narzędziu, co zmniejsza koszty wyposażenia. W zakresie obróbki zgrubnej narzędzie to działa jak konwencjonalny frez, w którym wszystkie krawędzie skrawające umieszczone są na tej samej średnicy i wysokości. M5F90 może skrawać do głębokości maks. 4 mm (0.157 cala). W zakresie obróbki wykończeniowej ta część narzędzia posiada krawędzie skrawające o zmieniającej się stopniowo średnicy i wysokości. Taka konfiguracja umożliwia obróbkę bez powstawania zadziorów oraz doskonałe wykończenie powierzchni cienkościennych detali aluminiowych, a zarazem pracę z gęstą podziałką w celu uniknięcia drgań.

Możliwość wyboru między obróbką zgrubną i wykończeniową w ramach jednego narzędzia sprawia, że można prowadzić obróbkę tego samego przedmiotu w różnych pozycjach za pomocą jednego frezu – wyjaśnia Emmanuel David, Global Automotive Product Manager w firmie Sandvik Coromant. – Ponadto niezawodne i bezpieczne działanie M5F90 oznacza znacznie większą trwałość niż w przypadku frezów z konwencjonalnym korpusem. Narzędzie jest również ekologiczne ze względu na niewielkie zużycie chłodziwa – dodaje Philippe Andre, Global Automotive Application Engineer.

Choć frez M5F90 został zaprojektowany z myślą o obróbce cienkościennych powierzchni przedmiotów aluminiowych, takich jak obudowy skrzyń biegów, jego zastosowanie korzystne będzie również dla obróbki na potrzeby branży motoryzacyjnej wymagającej większych zagłębień.

M5Q90 uzupełnia ofertę frezów Sandvik Coromant do obróbki aluminiowych detali dla branży motoryzacyjnej, dołączając do systemów narzędziowych M5B90, M5C90, M5F90, CoroMill® Century/590 i M5R90.

Źródło: Sandvik Coromant