Całkowicie szczelne moduły nowych stacji uniemożliwiają przedostanie się wiórów lub zabrudzeń do wnętrza, a zmieniony napęd zwiększa siły docisku: każdy moduł mocujący osiąga siłę docisku wynoszącą 6000 N dzięki opatentowanemu szybkiemu skokowi mocującemu z włączoną funkcją turbo.

Zależnie od zastosowanego gwintu siła trzymająca może wynosić 15 000 N (M6) lub 25 000 N (M8). Poczwórna stacja mocująca generuje siły docisku 24 000 N i pozwala uzyskać siły trzymające, odpowiednio 60 000 N lub 100 000 N.

Ponieważ w nowej wersji zwiększono również sztywność, można uzyskać wyższe momenty przechylające. Duże powierzchnie styku między sworzniami i kołkiem mocującym minimalizują nacisk powierzchniowy w położeniu zamkniętym, dzięki czemu zużycie modułu jest mniejsze. Dla wydłużenia trwałości użytkowej wszystkie elementy funkcjonalne modułów, takie jak korpusy, sworznie mocujące i kołki, wykonane są ze stali nierdzewnej. Pozostałe elementy są chemicznie niklowane lub anodowane na twardo, dzięki czemu również są odporne na korozję.

Źródło: Schunk