Podczas wrześniowych Targów Obróbki Metalu AMB w Stuttgarcie firma EMAG zaprezentuje, obok całej gamy swoich rozwiązań, dwie nowe standardowe, modułowe obrabiarki.
Metoda spawania laserowego EMAG umożliwia efektywne wytwarzanie lekkich konstrukcji i redukcję kosztów produkcji wielu złożonych elementów pojazdów. Systemy produkcyjne „pod klucz” powstają w jednym z zakładów EMAG w Heubach nieopodal Schwäbisch Gmünd – od teraz pod nową nazwą. Specjalizujące się w tej technologii przedsiębiorstwo, dotychczas działające pod marką EMAG Automation, od stycznia będzie znane jako EMAG LaserTec.
W jaki sposób można jeszcze wydajniej wytwarzać części samochodowe i jaką rolę odgrywa przy tym cyfryzacja środków produkcyjnych? Odpowiedzi na te pytania udziela Grupa EMAG na tegorocznych targach AMB, które odbędą się w dniach od 18 do 22 września w Stuttgarcie.
Materiały o wysokiej wytrzymałości, złożona geometria, duże objętości jednostkowe - produkcja wałów turbosprężarek jest jednym z najtrudniejszych zadań w produkcji motoryzacyjnej. Dzięki nowemu systemowi produkcji „pod klucz” firma EMAG opracowała całościowe i kompletne rozwiązanie. Jak to dokładnie działa?
Firma EMAG wprowadza nowe, dostosowane rozwiązanie toczenia i szlifowania kół zębatych do samochodów osobowych.
Na jednej obrabiarce można teraz zrealizować kompletną obróbkę wykańczającą, tarczą korundową lub CBN.
Coraz bardziej złożone elementy i wytwarzane w ciągle mniejszych seriach - to wyzwania w produkcji mechanizmów napędowych. Metoda łączenia termicznego jest predestynowana do wielu zastosowań w tym sektorze. Tam, gdzie krzywki rozrządu i/lub koła zębate muszą być zmontowane na wałach, termokurczliwe łączenia umożliwia znaczne zmniejszenie masy elementów i zapewnia bardzo dużą funkcjonalną gęstość wałków. Metoda ta nadaje się również do przedmiotów poddawanych działaniu dużych momentów i obciążeń dynamicznych. Specjaliści od łączenia termicznego z EMAG Automatyzacja opracowują indywidualne i elastyczne rozwiązania produkcyjne.
Olbrzymia liczba sztuk i bardzo wysoka jakość elementów to od dziesięcioleci główne cechy produkcji przekładni samochodowych. Rozwój rynku i technologii następują jednak coraz szybciej. Co producenci przekładni z rynku OEM i ich dostawcy robią w swoich obszarach produkcji, aby uwzględnić ten rozwój? Jedną z najbardziej skutecznych odpowiedzi na to pytanie przychodzi od EMAG Maschinenfabrik: jej seria VLC oferuje klientom wielofunkcyjne obrabiarki, które szybko wykonują obróbkę na twardo elementów przekładni.
Specjaliści toczenia EMAG, prezentują nową tokarkę pionową VT 4-4. Zapewnia ona całkiem nową jakość w wielkoseryjnej produkcji wałów.
Frima KOEPFER z Grupy EMAG oferuje modułowe obrabiarki serii VLC, składających się z pionowej frezarki obwiedniowej VLC 200 H i pionowej obrabiarce do fazowania VLC 100 C do obróbki kół zębatych.
Zębniki w układzie kierowniczym należą do standardowych elementów, które są nie tylko elementami produkowanymi w dużych ilościach, ale dodatkowo muszą mieć bardzo wysoką jakość przy jak najniższych kosztach produkcji.
Jakie wzorce postępowania decydują o sukcesie niemieckiego przemysłu maszynowego? Dwa lata temu w badaniu „Perspektywy na przyszłość niemieckiego przemysłu maszynowego” przeprowadzonym wspólnie przez VDMA i firmę doradczą McKinsey uzyskano zupełnie różne odpowiedzi na to pytanie. Ponad 70% ankietowanych przedsiębiorstw podkreślało jednak, że do najważniejszych czynników sukcesu należy indywidualne projektowanie rozwiązań systemowych i integracyjnych.
Firma EMAG wraz z centrum VLC 100 GT oferuje połączenie różnorodnych procesów obróbki skrawaniem w jednej obrabiarce i w jednym zamocowaniu, co daje niebywały potencjał oszczędności czasu obróbki. Dzięki połączeniu toczenia na twardo i szlifowania udział szlifowania przedmiotów uchwytowych zostaje zredukowany do wytwarzania bardzo precyzyjnych geometrii.
Kierowcy przyzwyczaili się do szóstego biegu, ale rozwój wciąż trwa. Dla przykładu, planowane są automatyczne skrzynie z 9 biegami.
Rozwój branży elektromobilności nie jest tajemnicą. Zaskoczeniem nie są też badania firmy konsultingowej Strategy Analytics, prognozujące do 2025 r. wzrost produkcji „pojazdów zelektryfikowanych” do 25% światowego rynku. Należy przy tym pamiętać, że z jednej strony elektryfikacja obejmuje wszystkie formy e-mobilności, czyli hybrydy, napędy z ogniwami paliwowymi i całkowicie elektryczne pojazdy, a z drugiej strony rynki są bardzo niejednorodne.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu