Indoorway wprowadza na rynek nowy zestaw narzędzi InSites 4.0, służący poprawie bezpieczeństwa, transparentności oraz wydajności procesów produkcyjnych i logistycznych. Dzięki tej usłudze zarządcy fabryk i magazynów zyskają dostęp do danych o ruchu wewnątrz budynków z dokładnością do 20-30 cm. Tak dokładne statystyki pomogą im w optymalizacji procesów, ograniczeniu kosztów oraz wprowadzeniu lub usprawnieniu metod zarządzania w duchu lean i przemysłu 4.0.
20 października odbyła się premiera „Radaru Innowacji Przemysłu 4.0” – katalogu młodych firm z rozwiązaniami dla przemysłu. W publikacji zrealizowanej przez hub4industry – Digital Innovation Hub Krakowskiego Parku Technologicznego możemy poznać blisko 90 młodych spółek z Polski i Finlandii, które uzyskały rekomendacje od 23 przedstawicieli systemu innowacji branży przemysłowej.
Hub4industry kompleksowo podchodzi do tematu transformacji cyfrowej. W najbliższy czwartek w ramach Dni Otwartych poruszone zostaną kwestie związane z innowacjami w nowe technologie.
Rozpoczął się proces wyboru przez PKN Orlen wykonawcy hubu wodorowego we Włocławku, który docelowo będzie mógł wytwarzać do 600 kg doczyszczonego wodoru na godzinę.
Rozpoczyna się siódma runda wsparcia polskich start-upów przez akcelerator KPT ScaleUP. Przez pół roku z bogatego programu rozwoju skorzysta dziewięć młodych spółek technologicznych. Dzięki KPT ScaleUP zyskały możliwość współpracy z takimi gigantami przemysłu jak: PGNiG, MASPEX czy Solaris.
Ponad 320 uczestników w trakcie 20 prelekcji i spotkań przyjrzało się, jak wygląda czwarta rewolucja przemysłowa w budownictwie i jakie korzyści dla branży przemysłowej niesie metodyka BIM.
Infrastruktura telekomunikacyjna powstanie w showroomie Fabryki Przyszłości hub4industry w Astor Robotics Center na ul. Wrobela. Za tym innowacyjnym rozwiązaniem stoi firma IS-Wireless, która podpisała porozumienie z Hubraum, technologicznym inkubatorem Deutsche Telekom i konsorcjantem Digital Innovation Hubu hub4industry.
Centra research & development nie bez powodu cenione są w szczególności przez firmy technologiczne. Zaistnienie na wymagającym rynku, a następnie ugruntowanie swojej pozycji na nim, to niełatwe przedsięwzięcie. Nagrodą jest jednak rozwój firmy oraz zyski. Właśnie dlatego do działań na rynku technologicznym należy się odpowiednio przygotować. Jak podejść do kwestii organizacji R&D w firmie? Kiedy warto budować własny, wewnętrzny dział badań i rozwoju, a kiedy lepiej skorzystać z pomocy z zewnątrz?
Łącznie 25 podmiotów podpisało list intencyjny w sprawie utworzenia Mazowieckiej Doliny Wodorowej. Produkowany w niej wodór będzie wykorzystywany m.in. w transporcie, energetyce, gospodarce komunalnej i rolnictwie.
Hydrogen Eagle to program inwestycyjny Grupy Orlen, który zakłada budowę międzynarodowej sieci hubów wodorowych zasilanych odnawialnymi źródłami energii oraz innowacyjnych instalacji przetwarzających odpady komunalne w zero- i niskoemisyjny wodór.
Poprzedni rok był absolutnie rekordowy pod kątem dostarczonej powierzchni, a jej zasoby przekroczyły poziom 24 mln m2. Warto tez wspomnieć, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku wynajęto aż 5 mln m2 powierzchni, co powinno cieszyć. Ponadto w budowie cały czas znajduje się 3,7 mln m2, a więc prawie 150% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield sprawdza trendy z obszaru industrial na 2022 r.
Polska na czele krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby start-upów. Z coraz większą uwagą przyglądają im się zagraniczni inwestorzy. Dotyczy to szczególnie najbardziej innowacyjnych firm. W ich rozwoju mogłoby pomóc większe zainteresowanie dużych polskich korporacji.
Według PMR rynek handlu internetowego w tym roku może być wart ok. 32 mld zł. Każdy miliard złotych wydany w sieci generuje popyt na powierzchnię magazynową rzędu 18,5 tys. mkw.
Spowolnienie i większa ostrożność firm w trudnych warunkach gospodarczych nie mają jak na razie negatywnego przełożenia na rynek pracy. Bezrobocie nadal utrzymuje się na niskim poziomie, co powoduje, że wciąż mamy do czynienia z rynkiem pracownika. 70% rodzimych firm zgłasza obecnie problemy z pozyskiwaniem odpowiednich talentów. Oprócz rosnących kosztów to w tej chwili jedna z głównych bolączek przedsiębiorców. – Na rynku jest dużo ofert pracy i niekoniecznie adekwatne do tego talenty – mówi Magdalena Radomska z agencji rekrutacyjnej People.
Volta Trucks, wiodący i przełomowy producent w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych oraz dostawca usług, potwierdził wprowadzenie na rynek amerykański i pierwszy publiczny pokaz w pełni elektrycznego Volta Zero na targach Advanced Clean Transportation (ACT) Expo w dniach 1–4 maja, jako Volta Trucks.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu