Stacja przeładunkowa to pięta achillesowa przedsiębiorstw logistycznych. Tu dochodzi do największych strat ciepła, rozmaitych kolizji i uszkodzenia towarów. Dlatego tak ważny jest ich sprawny załadunek i rozładunek. Umożliwiają go liczne innowacyjne rozwiązania w systemach logistycznych firmy Hörmann, przeznaczone zarówno do stosowania wewnątrz, jak i na zewnątrz hal.
PROJPRZEM S.A. wprowadza na rynki europejskie linię nowych pomostów PROM, w których montuje dedykowane systemy gwarantujące większe bezpieczeństwo personelu podczas pracy.
Transport intermodalny pozwala tworzyć nowoczesne łańcuchy transportowe łączące dwa lub więcej rodzajów transportu w jeden system. Oparty jest on na węzłach stanowiących punkty styku różnych gałęzi transportu uczestniczących w przemieszczaniu towarów bez zmiany jednostki ładunkowej. Im większa liczba węzłów (terminali lądowych i lądowo-morskich), tym łatwiejszy jest dostęp do sieci połączeń.
Przebudowany terminal kontenerowy w Gdańsku podwoi swoje zdolności przeładunkowe. Koszt przebudowy wyniósł 290 mln euro (ok. 1,2 nld zł) ,a planowane wpływy do budżetu to 3,8 mld zł rocznie.
– Nie możemy zatrzymywać inwestycji w polskich portach, bo to jest ich pięć minut – podkreśla wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Jak podkreśla, ubiegły rok po raz kolejny z rzędu okazał się dla morskich portów rekordowy pod względem przeładunków i bez większych problemów poradziły sobie one z przeładunkiem impo
Inżynierowie pracujący nad systemami przeładunkowymi coraz efektywniej dopasowują je do potrzeb rynku. Są bezpieczniejsze i bardziej oszczędne.
Dzięki dobrej koniunkturze gospodarczej rosną przeładunki w polskich portach. Morze Bałtyckie stało się najbardziej aktywnym akwenem w Europie. Koniunkturę chce wykorzystać Port Gdańsk, który ma zamiar zainwestować 600 mln zł pozyskanych z środków Unii Europejskiej.
W ostatni weekend na złożu B8 na Bałtyku odbyła się 70., a zarazem pierwsza w tym roku operacja przeładunku ropy na morzu pomiędzy zbiornikowcami, zwana operacją STS („ship to ship”). W ciągu 16 godzin przepompowano prawie 19 tys. m³ surowca.
W maju na targach CEMAT w Hanowerze firma Hörmann – znany producent bram przemysłowych i urządzeń techniki przeładunku – zaprezentowała inteligentne kompleksowe rozwiązania dla branży logistycznej.
Do rafinerii Grupy LOTOS w Gdańsku przetransportowano pierwszy ładunek ponad 100 tys. baryłek ropy naftowej z bałtyckiego złoża B8. Łączne wydobywalne zasoby złoża B8 zdefiniowano na poziomie ok. 27 mln baryłek ropy oraz 484 mln m3 gazu.
Motywem przewodnim obecnego etapu kampanii promującej baterie dedykowane do wózków widłowych jest Tensor – bohater. Nazwany tak, ponieważ realnie zwiększa wydajność floty magazynowej i przyspiesza przeładunek towarów.
Firma NSK rozszerza serię zespołów łożyskowych Self-Lube marki RHP o produkty wykonane według standardu JIS (Japanese Industrial Standards). Dodatkowo wraz z wprowadzeniem nowej serii NSK zaprezentowany został również odświeżony projekt opakowania.
Pierwszy przeładunek ok. 100 tys. ton ropy naftowej z tankowca, który przypłynął z Primorska do zbiornika terminala rozpoczął się 7 kwietnia 2016 r. i zakończył 8 kwietnia 2016 r.
Ponad 200 tysięcy ton gazu płynnego będzie przeładowywane w terminalu gazowym firmy Gaspol, który powstanie w Pawłowicach koło Sędziszowa w województwie świętokrzyskim. Wmurowanie kamienia węgielnego pod tę inwestycję odbyło się 20 września, a całkowity koszt budowy wyniesie około 50 mln złotych.
Roboty mobilne pomagają zautomatyzować transport wewnątrz firmy. Sprawdzają się na wielu polach, zwiększając efektywność organizacji. Sztuczna inteligencja wbudowana w urządzenia daje możliwość lepszego poznawania otoczenia.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu