Awbud planuje duże kontrakty dla branży energetyki odnawialnej

Podpisanie 2-3 kontraktów w segmencie energetyki odnawialnej o wartości od dziesięciu do kilkudziesięciu milionów złotych każdy – to przyszłoroczny cel spółki Awbud. Firma budowlana, działająca w branżach przemysłowej, energetycznej i obiektów komercyjnych liczy na łączny wzrost przychodów na poziomie powyżej 10-15 proc. rocznie.

Branża budowlana jest zależna od gospodarki. Jeśli ta rośnie, to i branża budowlana rośnie wraz z nią. Są jednak pewne segmenty budownictwa, które podlegają dynamice istotnie wyższej niż dynamika PKB i między innymi w takich branżach my działamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Michał Wuczyński, prezes zarządu Awbudu.

Spółka obecna jest m.in. w segmencie obiektów komercyjnych, gdzie zajmuje się głównie ich rewitalizacją. Oprócz tego Awbud świadczy swoje usługi w branży ekologicznej, zajmując się utylizacją odpadów czy oczyszczaniem ścieków.

Działamy także w przemyśle, a ten z kolei jest stymulowany rozwojem logistyki i infrastruktury w Polsce, i też widzimy, że ten segment rynku bardzo szybko się rozwija – dodaje prezes Wuczyński.

Wymienione obszary cechują się dynamiką wzrostu wyższą niż przeciętna dla całej gospodarki. Zdaniem rozmówcy nawet bez specjalnych nakładów inwestycyjnych firmy z branży mogą rosnąć nawet o 10–15 proc. rocznie.

Natomiast my jesteśmy organizacją, która rzeczywiście została mocno zrestrukturyzowana i przygotowana na dużo większe obroty i dużo większe wzrosty niż te 10–15 proc. rocznie. Zobaczymy, czy rynek na to pozwoli i jak inwestorzy nam na to pozwolą – zaznacza.

Michał Wuczyński zwraca uwagę na atrakcyjne perspektywy branży energetycznej. Podkreśla jednak, że w tym przypadku należy oddzielić energetykę odnawialną od konwencjonalnej. W pierwszym z wymienionych obszarów Awbud liczy na uruchomienie w najbliższym czasie puli nowych środków unijnych.

W ostatnich latach zrealizowaliśmy już około 12 tego typu obiektów, żeby zająć tu mocną pole position i starać się nadal być w czołówce polskich firm, które realizują tego typu obiekty – mówi Wuczyński.

Przyszłoroczne plany spółki zakładają w tym segmencie podpisanie i realizację dwóch–trzech kontraktów o wartości od dziesięciu do kilkudziesięciu milionów złotych każdy.

W przypadku energetyki konwencjonalnej działamy z naszymi usługami podwykonawczymi, które również stanowią dosyć istotną część naszego portfela sprzedaży, około 30–35 proc. – tłumaczy. – Jesteśmy bardzo obecni w energetyce konwencjonalnej, pracujemy dla Elektrowni Opole, pracujemy dla Kozienic, pracowaliśmy dla PKN Orlen i EDF-u we Wrocławiu. Staramy się być na całym rynku i obserwujemy, że to jest to dla nas bardzo dynamicznie rosnący obszar – informuje.

Po trzech kwartałach 2015 roku grupa miała ponad 166 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 4,2 proc. rok do roku) i 4,6 mln zł zysku netto wobec ubiegłorocznej straty rzędu niemal 3,5 mln zł.

Źródło: Newseria

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę