Bezemisyjna technologia autobusów elektrycznych

Fotolia

Komentarz Mateusza Figaszewskiego, pełnomocnika zarządu ds. rozwoju E-mobilności i PR w Solaris Bus

Dzisiaj autobusy elektryczne są wciąż jeszcze droższe w zakupie od swoich odpowiedników z konwencjonalnym napędem. Jednak cena zakupu początkowego to tylko jeden z elementów całkowitych kosztów użytkowania autobusu w całym okresie eksploatacji. W Europie czas życia autobusu miejskiego wynosi średnio 10–12 lat. W tym okresie pokonuje on ponad milion kilometrów. Jeśli zestawimy to z faktem, że przejechanie autobusem elektrycznym dystansu 100 km kosztuje od trzech do pięciu razy mniej niż przejechanie tego dystansu autobusem spalinowym, to widzimy wymierne korzyści. Ponadto eksploatujemy pojazd zeroemisyjny, który jest znacznie cichszy i emituje mniej szkodliwych dla kierowcy i pasażerów wibracji. Te parametry także przenoszą się na konkretne korzyści w obszarze społeczno-ekonomicznym. Warto zatem inwestować w bezemisyjną technologię autobusów elektrycznych, która jest przyszłością komunikacji publicznej.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę