BT i Dolby wprowadzają nową jakość w połączeniach telekonferencyjnych

Wyniki badań ogłoszone przez Uniwersytet Cambridge potwierdzają, że słaba jakość dźwięku obniża efektywność telekonferencji, a przy tym zwiększa zmęczenie jej uczestników. Ogłoszenie tych wyników zbiegło się z wprowadzeniem przez BT i Dolby usługi BTMeetMe with Dolby Voice. Usługa zrewolucjonizuje rynek telekonferencji dając wrażenie uczestnikom telekonferencji jakby byli obecni w tym samym pomieszczeniu.

Firmy BT i Dolby Laboratories ogłosiły wprowadzenie na rynek rozwiązania BT MeetMe z głosem w jakości Dolby, usługi wprowadzającej rewolucyjne zmiany w usługach telekonferencji dla biznesu. Usługa dostępna jest również dla klientów w Polsce.

 Usługa telkonferencji BT MeetMe z głosem w jakości Dolby oferuje naturalną jakość dźwięku, dzięki której  uczestnicy telekonferencji mogą poczuć się, jakby znajdowali się w tym samym pomieszczeniu. To ułatwia rozmówcom skupienie się na omawianych treściach i pozwala uniknąć frustracji związanej z ograniczeniami technicznymi tradycyjnych połączeń telekonferencyjnych.

Film prezentujący możliwości systemu BTMeetMe with Dolby Voice

 

Oferowaną wyłącznie przez BT usługę BT MeetMe with Dolby Voice wyróżnia:
· wysokiej jakości dźwięk: pozbawiony szumów tła, ułatwia zrozumienie wypowiedzi uczestników konferencji;
· łatwa identyfikacja głosów uczestników telekonferencji, która  umożliwia łatwe rozróżnienie autorów wypowiedzi;
· słychać uczestników nawet gdy zdarzy im się mówić jednocześnie. Słychać każdego uczestnika — nie tylko najgłośniejszych, dominujących mówców. Podnosi to naturalność interakcji, zachowując w dyskusji także subtelniejsze, drugoplanowe głosy.

W ramach testów usługi BT MeetMe z głosem w jakości Dolby, specjaliści firmy BT przeprowadzili ponad 10 tys. audiokonferencji próbnych o łącznym czasie trwania ponad miliona minut. Dziewięciu na dziesięciu uczestników wskazało na zdecydowaną wyższość usługi BT MeetMe with Dolby Voice nad używanym przez nich na co dzień rozwiązaniem audio konferencyjnym.

Według niedawnej publikacji Uniwersytetu Cambridge pt. „Rozmowy, telekonferencje i współpraca zespołowa: brytyjskie badania nad czynnikami wpływającymi na efektywność prowadzonych na odległość spotkań” („Conversations, Conferencing and Collaboration: A UK investigation of factors influencing the effectiveness of distributed meetings”*), ponad trzy czwarte (77 procent) firm objętych badaniem uważa, że jakość dźwięku ma duże znaczenie dla efektów spotkań. Uzyskane wyniki potwierdzają, że niskiej jakości dźwięk utrudnia identyfikację autorów wypowiedzi i zrozumienie ich emocji, co szybciej prowadzi do  zmęczenia uczestników i obniża produktywność.
     Zdaniem 61 procent respondentów, skuteczna identyfikacja mówców ma kluczowe znaczenie dla sukcesu spotkania, podczas gdy 57 procent podkreśla znaczenie eliminacji szumów tła. Eksperci, z którymi przeprowadzono rozmowy dla potrzeb badania, są zdania, że dobrym remedium na te problemy jest zastosowanie dźwięku przestrzennego (ułatwiającego rozróżnienie poszczególnych głosów).

Dr Anna Mieczakowski z Uniwersytetu Cambridge tłumaczy, że „Niska jakość dźwięku dodatkowo obciąża słuch i procesy umysłowe uczestników spotkania, co może powodować zmęczenie i zaburzać koncentrację oraz zdolność do wnoszenia własnego wkładu merytorycznego, a także mieć negatywny wpływ na czynności wtórne, np. sporządzanie notatek. Poprawa jakości dźwięku telekonferencji zmniejsza poziom stresu i zmęczenia uczestników, ułatwiając im wyraźne przedstawianie swoich opinii i rozumienie wypowiedzi rozmówców.”

Howard Dickel, prezes BT Conferencing, powiedział z kolei iż: „Badania prowadzone przez Cambridge wykazują, że wg uczestników wyższa jakość dźwięku ogromnie poprawiłaby wydajność organizowanych przez nich spotkań. Naszym zdaniem byłby to czynnik znacznie przyspieszający procesy decyzyjne. We współpracy z Dolby radykalnie poprawimy jakość i dynamikę telekonferencji, dzięki czemu spodziewamy się podniesienia ich wartości dla firm i ich pracowników ”.

Andrew Border, wiceprezes Communications Business Group (Dolby), powiedział: „Audiokonferencje to narzędzie niezbędne do wygodnego i niedrogiego łączenia pracowników mobilnych i zatrudnionych w geograficznie odległych oddziałach. Niestety, obecne rozwiązania podlegają ograniczeniom technicznym, uniemożliwiającym naturalną interakcję.
Dzięki usłudze BT MeetMe z głosem w jakości Dolby, uzyskiwana w połączeniach telekonferencyjnych jakość dźwięku sprawia wrażenie, jakby wszyscy uczestnicy znajdowali się w tym samym pomieszczeniu. Zachęca ich to do aktywnego udziału, spontaniczności i współpracy, czego efektem jest wyższa produktywność takich spotkań”.

Nowa usługa, która jest owocem współpracy BT i Dolby, powstała na fundamencie usługi audiokonferencyjnej BT MeetMe, używanej obecnie przez tysiące firm na całym świecie. Należy ona do serii nowych usług wspierających współpracę zespołową, Jest to element inicjatywy firmy BT skierowanej na podnoszenie jakości rozmów biznesowych, ukierunkowanej na udoskonalenie metod współpracy między firmami i wewnątrz nich.

BT MeetMe with Dolby Voice to usługa rozliczana na zasadach subskrypcji. Można ją zintegrować z istniejącymi już rozwiązaniami do współpracy grupowej. Działa na standardowych komputerach PC i Mac, a do korzystania z niego wystarczają stereofoniczne słuchawki. Co więcej, w prowadzonych przy jego użyciu telekonferencjach mogą brać udział także uczestnicy nieposiadający dostępu do oprogramowania, a korzystający ze standardowej linii telefonicznej. Wkrótce udostępniona zostanie też wersja mobilna, przeznaczona dla użytkowników urządzeń z systemami iOS i Android.

Fakty dotyczące telekonferencji głosowych w biznesie:
· Rozwiązania oparte na komunikacji głosowej są najczęściej używanym rodzajem techniki telekonferencyjnej.
· Ponad 50 procent połączeń telekonferencyjnych trwa od 30 minut do godziny.

Pięć najskuteczniejszych sposobów na poprawę efektywności telekonferencji:
1.Korzystanie z niezawodnych rozwiązań technicznych
2.Dobra jakość dźwięku
3. Skuteczne zarządzanie rozproszonymi zespołami
4.Sprawne prowadzenie telekonferencji
5. Skupienie i aktywny udział poszczególnych uczestników

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę