Dla lepszej obróbki cienkościennych przedmiotów aluminiowych

frezy Sandvik Coromant © Sandvik Coromant

Udostępnij:

Sandvik Coromant wprowadza na rynek zgłoszone do opatentowania narzędzie typu M5F90 do frezowania walcowo-czołowego, zaprojektowane do obróbki cienkościennych przedmiotów aluminiowych dla branży motoryzacyjnej.

Dzięki wyjątkowej konstrukcji tego frezu, przedmioty obrobione pozbawione są wad w postaci zadziorów, zarysowań i wykruszeń. Łączący w sobie dwie funkcje frez M5F90 cechuje innowacyjna koncepcja konstrukcji, umożliwiająca obróbkę zgrubną i wykończeniową w ramach pojedynczego zabiegu, dzięki czemu można tworzyć strategie szybszej i bardziej wydajnej obróbki.

Na średnicy korpusu (25-80 mm, 0.98-3.15 cala) frezu M5F90 umieszczone są lutowane płytki z ostrzami z PCD, które dzięki zastosowaniu nowych procesów produkcyjnych, nie wymagają regulacji i umożliwiają obróbkę z dużym posuwem bez powstawania drgań. Dzięki temu użytkownicy zyskują znaczny potencjał oszczędności czasu i kosztów. Ponadto dzięki odpowiedniej kombinacji kątów natarcia, kształtu płytki, ukształtowania ostrza i parametrów skrawania, na obrabianej części brak jest zarysowań, zadziorów lub wykruszeń.



Co istotne, ułatwieniem jest połączenie obróbki zgrubnej i wykończeniowej w jednym narzędziu, co zmniejsza koszty wyposażenia. W zakresie obróbki zgrubnej narzędzie to działa jak konwencjonalny frez, w którym wszystkie krawędzie skrawające umieszczone są na tej samej średnicy i wysokości. M5F90 może skrawać do głębokości maks. 4 mm (0.157 cala). W zakresie obróbki wykończeniowej ta część narzędzia posiada krawędzie skrawające o zmieniającej się stopniowo średnicy i wysokości. Taka konfiguracja umożliwia obróbkę bez powstawania zadziorów oraz doskonałe wykończenie powierzchni cienkościennych detali aluminiowych, a zarazem pracę z gęstą podziałką w celu uniknięcia drgań.

Możliwość wyboru między obróbką zgrubną i wykończeniową w ramach jednego narzędzia sprawia, że można prowadzić obróbkę tego samego przedmiotu w różnych pozycjach za pomocą jednego frezu – wyjaśnia Emmanuel David, Global Automotive Product Manager w firmie Sandvik Coromant. – Ponadto niezawodne i bezpieczne działanie M5F90 oznacza znacznie większą trwałość niż w przypadku frezów z konwencjonalnym korpusem. Narzędzie jest również ekologiczne ze względu na niewielkie zużycie chłodziwa – dodaje Philippe Andre, Global Automotive Application Engineer.

Choć frez M5F90 został zaprojektowany z myślą o obróbce cienkościennych powierzchni przedmiotów aluminiowych, takich jak obudowy skrzyń biegów, jego zastosowanie korzystne będzie również dla obróbki na potrzeby branży motoryzacyjnej wymagającej większych zagłębień.


TOP w kategorii




M5Q90 uzupełnia ofertę frezów Sandvik Coromant do obróbki aluminiowych detali dla branży motoryzacyjnej, dołączając do systemów narzędziowych M5B90, M5C90, M5F90, CoroMill® Century/590 i M5R90.

Źródło: Sandvik Coromant

Udostępnij:

Drukuj





MM



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również