Efektywność energetyczna w pakiecie

Firma Rittal udostępniła pakiet efektywności PUE dla standardowego rozwiązania centrów danych RiMatrix S. Dzięki niemu Rittal przekazuje do dyspozycji swoim klientom opcjonalny pakiet sprzętu i oprogramowania, za pomocą którego administratorzy IT szybko i łatwo otrzymają informacje o parametrach efektywności w centrum danych. W tym celu w puszkach rozgałęźnych lub szeregach szaf instaluje się specjalne urządzenia pomiarowe. Wizualizacja wyników pomiarów oraz ich przetwarzanie realizowane są za pomocą oprogramowania Data Center Infrastructure Management (DCIM) Rittal RiZone.

W roku 2012 zużycie energii przez serwery i centra danych wynosiło w Niemczech ok. 9,4 terawatogodzin. To odpowiada w przybliżeniu mocy czterech średniej wielkości elektrowni węglowych. Takie są wyniki badań Instytutu Borderstep. Od teraz do wyznaczania i wizualizowania zużycia energii poprzez współczynnik PUE (Power Usage Effectiveness) w RiMatrix S Rittal oferuje swoim klientom opcjonalny pakiet efektywności. W skład tego pakietu wchodzi inteligentny system gniazdek zasilających (Power Distribution Units), urządzenia pomiarowe do wyznaczania zużycia prądu oraz oprogramowanie DCIM RiZone. Dzięki pakietowi opcji administratorzy w łatwy sposób mogą zoptymalizować efektywność oraz zapotrzebowanie energetyczne RiMatrix S.

RiMatrix S to kompletne centrum danych składające się z następujących standardowych komponentów: określonej liczby stelaży serwerowych i sieciowych TS IT, klimatyzacji, zasilania i zabezpieczenia elektrycznego oraz z monitoringu. Razem tworzą kompletny moduł serwerowy. Dzięki skoncentrowaniu na standardowych modułach data center i perfekcyjnie dopasowanych komponentach RiMatrix S osiąga niezwykle niski współczynnik PUE (Power Usage Effectiveness) rzędu 1,15.

www.rittal.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę