Ericsson wprowadza nowe możliwości dzięki usłudze "Small Cell as a Service"

W danej sieci komórkowej, gdzie łączność jest punktem wyjścia dla nowych sposobów wprowadzania innowacji, współpracy i kontaktów towarzyskich, jest kilka rzeczy ważniejszych od samej pojemności sieci. W środowiskach takich jak stadiony, ruchliwe ulice czy wielopiętrowe biurowce, gromadzi się duża liczba osób - która oczekuje możliwości stałego połączenia się ze sobą i dostępu do informacji za pomocą urządzeń mobilnych. Czasem ta gęsta sieć i stężenie użytkowników powoduje tak duże zapotrzebowanie na połączenia, że jakość usług na tym cierpi.

W przypadkach, w których nie opłaca się już praktycznie zagęszczać istniejących sieci operatorów , rozwiązaniem tego problemu jest usługa "Small Cell as a Service". Polega ona na użyciu węzłów dostępu radiowego o małej mocy i krótkim zasięgu, które mają na celu uzupełnienie istniejących sieci telekomunikacyjnych oraz zwiększenie przepustowości w ruchu hot spotów, w których gromadzi się duża liczba użytkowników. Nowo utworzona zagęszczona sieć jest własnością albo firmy Ericsson albo jej partnera i może służyć wielu operatorom w sytuacjach, gdy ich własne dedykowane wdrożenia są niewykonalne.

Jean-Claude Geha, wiceprezes i szef działu usług zarządzanych firmy Ericsson, powiedział: - To innowacyjny model usługi zarządzania, który udało nam się wprowadzić, aby sprostać ogromnej ilości ruchu danych, które są generowane w obszarach, w których gromadzi się duża liczba ludzi. Nasze rozwiązanie jest niepowtarzalne ze względu na naszą zdolność do bezproblemowego łączenia w sobie technologii 3G/4G z Wi-Fi klasy operatorskiej, dzięki czemu przepustowość sieci zawsze przewyższa zapotrzebowanie na nią.

Usługa "Small Cell as a Service" pozwoli operatorom zarządzać ruchem, który staje się coraz bardziej nastawiony na obraz wideo, w bardzo gęstych środowiskach, w których nie ma już praktyczne dodatkowego miejsca dla sieci makro. Usługa ta jest również sposobem na uzyskiwanie przychodów z bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi klasy operatorskiej, oraz dedykowanych treści multimedialnych, reklam i usług dodatkowych (over-the-top services, OTT). Usługa ta może być oferowana w połączeniu z usługami transmisji danych, takimi jak dystrybucja i udostępnianie treści, przetwarzanie i przenoszenie zawartości strumienia wideo, a także systemów zarządzania treścią Ericsson.

Nowa usługa zwiększa możliwości sieciowe w środowiskach skupiających dużą liczbę ludzi, którzy korzystają z dużych ilości danych.  Usługa ta bezproblemowo łączy w sobie technologię 3G/4G z bezprzewodowym dostępem do Internetu Wi-Fi (klasy operatorskiej) i pozwala na określenia wartości pieniężnej dedykowanych zawartości mediów, reklamy i wszelkich dodatkowych usług.

Inne zalety to m.in. zwiększona satysfakcja w wyniku lepszej usługi dla użytkownika końcowego, ceny "all-inclusive" dla różnych typów usług na ustalonych poziomach, oraz zmniejszenie ryzyka jako że większość technologicznego, operacyjnego czy finansowego ryzyka jest po stronie firmy Ericsson. Ericsson zaprezentuje kompleksowe rozwiązanie usługi na kongresie Mobile World Congress w 2014.

Firma Ericsson zaprezentuje wiodące na całym świecie technologie oraz możliwości i innowacyjność usługi w trakcie Mobile World Congress 2014, które odbędą się w Barcelonie w dn. 24-27 lutego 2014 r..

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę