Ile jest warta marka Orlen?

PKN Orlen

​Miano najcenniejszej polskiej marki nieprzerwanie od 10 lat należy do PKN Orlen. W najnowszej XIV edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” wartość marki Orlen wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o około 20% i jest ona obecnie wyceniana jest na 4,7 mld zł.

Orlen otrzymał także drugą statuetkę za zajęcie pierwszego miejsca w jednej z 12 kategorii branżowych to jest: „Pozostałe produkty niespożywcze”. Na podium obok PKN Orlen - podobnie jak w latach ubiegłych - na drugim miejscu znalazła się Biedronka (3,8 mld zł), na trzecim zaś PKO BP (2,7 mld zł).  Ich łączna wartość przekroczyła w 2017 r. 11,3 mld zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost zanotowała natomiast Poczta Polska.

- Orlen utrzymuje prymat wśród polskich marek nieprzerwanie od 10 lat co jest wyjątkowe w kontekście dynamicznego rozwoju gospodarki i wzrostu konkurencyjności na rynku. Tegoroczna edycja jest jednak absolutnie szczególna, ponieważ nie dość, że obroniliśmy pozycję pierwszej narodowej marki, to jej wartość udało nam się zwiększyć o 20%. ORLEN postrzegamy jako wizytówkę polskiego biznesu i traktujemy jako duże zobowiązanie wobec wszystkich naszych interesariuszy. Obiecujemy umacniać pozycję wiodącej polskiej marki Orlen w świadomości całego naszego otoczenia w wymiarze zarówno lokalnym, krajowym jak i światowym - powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen.

Ranking „Polska Marka”, którego patronami są Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Pracodawcy RP „Rzeczpospolita” organizuje już od 14 lat. Podstawowym kryterium selekcji marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin znaku towarowego. W rankingu można znaleźć zarówno marki należące do polskiego kapitału, jak i zagranicznych właścicieli.

Źródło: PKN Orlen

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę