Jakie wyzwania stoją przed rynkiem elementów złącznych? Odpowiedź na Fastener Poland 2019

Fastener Poland

Polska branża przemysłowa ma zdecydowanie powody do dumy. Co zrobić, aby utrzymać ten poziom? Odpowiedź znajdziemy podczas Międzynarodowych Targów Elementów Złącznych i Technik Łączenia Fastener Poland, które w dniach 8-9 października odbędą się w Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków.

W czym tkwi siła Targów Fastener Poland?

Jeszcze do niedawna nikt nie przypuszczał, że Kraków będzie postrzegany jako jedno z najważniejszych miejsc spotkań przedstawicieli branży elementów złącznych. Zmieniło się to dzięki Fastener Poland - jedynym takim targom w Europie Środkowo-Wschodniej, które ułatwiają kontakty z zagranicznymi kupcami. Podczas minionej edycji blisko 26% zwiedzających pochodziło zza granicy. Byli zainteresowani znalezieniem nowych dostawców w Polsce. To duża szansa dla wystawców Targów, którzy prezentują ofertę swoich firm. – Można szacować, że przy odrobinie wysiłku, polskie firmy z sektora elementów złącznych, mają potencjał na podwojenie eksportu w ciągu 4 lat. I nikogo taka ambitna prognoza nie powinna szokować, ponieważ w ciągu ostatnich piętnastu lat eksport elementów złącznych zwiększył się aż pięciokrotnie. – twierdzi dr Marek Łangalis, redaktor naczelny magazynu Fastener. Nie należy jednak spoczywać na laurach. Pomimo, iż eksport elementów złącznych znajduje się na rekordowym poziomie, to wciąż istnieją możliwości dalszego rozwoju. Dlatego warto zarezerwować sobie dwa jesienne dni, aby przekonać się jakie korzyści daje udział w Targach Fastener Poland.

Jakie wyzwania stoją przed rynkiem elementów złącznych? Odpowiedź na Fastener Poland 2019 zdjęcie w treści artykułu

Polska liderem elementów złącznych

Oprócz eksportu, rośnie również rynek krajowego zużycia elementów złącznych. Wynosi on już 3,5 mld PLN, dzięki czemu Polska jest już 5 największym rynkiem wśród krajów Unii Europejskiej (z uwzględnieniem Wielkiej Brytanii). Co równie ważne w ciągu dwóch lat Polska może stać się 3 największym rynkiem, gdyż do Francji (4 miejsce) i Wielkiej Brytanii brakuje jej już tylko ok. 200 mln PLN, co przy obecnym trendzie (rosnące zużycie w Polsce, a stabilne w krajach Europy Zachodniej) może zająć właśnie dwa lata. Polscy przedsiębiorcy zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na elementy złączne. To skutek coraz większej automatyzacji, przekładającej się na wydajność pracy. Targi Fastener Poland pokazują siłę branży, odpowiadając na jej z roku na rok rosnące potrzeby.

Nowości i hity sprzedażowe

Na targach zaprezentuje się ponad 200 producentów i dystrybutorów maszyn, narzędzi oraz elementów złącznych z Belgii, Chin, Czech, Francji, Hiszpanii, Indii, Malty, Niemiec, Polski, Słowenii, Tajwanu, Turcji, USA, Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Wśród nowości zobaczymy m.in. śruby typu KOMBI, stanowiące zintegrowany zespół śruby z podkładkami; profesjonalną prasę hydrauliczną ANS-618 do montażu elementów wciskanych typu PEM; kołki izolacyjne SMART, wkręt ASTRA Konfi
z opatentowanym, gwiaździstym kształtem gwintu, główką stożkową z żeberkami frezującymi od spodu i częściowym gwintem; uniwersalne wkręty do drewna i konstrukcji drewnianych Hapax; kołki izolacyjne SMART S-IPT 8 i S-IPH 10 czy sprężynowe wkładki KATO bez zabieraka i blokad przeciw odkręceniu Advanex Lock One.

Branża potrzebuje specjalistów

Targi to również idealne miejsce do realizacji planów i rozwoju zawodowego. To wyjątkowa szansa dla szukających nowych wyzwań zawodowych oraz – z drugie strony dla przedsiębiorców, którzy w jednym miejscu mają dostęp do kilku tysięcy wysokiej klasy specjalistów. - Polski rynek elementów złącznych wciąż bardzo dynamicznie się rozwija, prawie w dwucyfrowym tempie. A jednocześnie napotyka na bariery wzrostu w postaci braku pracowników. I tu bardzo pomocne mogą być targi – to świetna okazja do znalezienia pracownika bądź podjęcia nowych wyzwań zawodowych. Wszak w jednym miejscu spotyka się niemal cała branża. – tak zapowiada Strefę Kariery dr Marek Łangalis, członek Rady Programowej Targów Fastener Poland.

Źródło: Fastener Poland

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę