Kosmiczne technologie coraz popularniejsze

PixaBay

Okazuje się, że polskie firmy zaczynają mocno dostrzegać potencjał zaawansowanych technologii.

Raport na temat polskiego rynku kosmicznego zatytułowanego „Gwiezdny biznes”, przygotowała firma audytorsko-doradcza Grant Thornton. Wynika z niego, ze wartość polskiej branży firm wykorzystujących technologie kosmiczne sięga, w zależności od przyjętej metodologii, od 7,3 do 12,5 mld zł.

Jak wskazali autorzy raportu, biznes na świecie w coraz większym stopniu korzysta z dorobku naukowców zajmujących się kosmosem i jego eksploracją. Coraz więcej firm wdraża bowiem do własnej produkcji technologie, które powstały na potrzeby astronautyki.

Eksperci z Grant Thornton, powołując się na wyliczenia organizacji Space Foundation, wskazali w raporcie, że globalna branża technologii kosmicznych osiągnęła w 2014 r. przychody na poziomie 330 mld dolarów.

Menedżer w departamencie audytu w Grant Thornton Paweł Zaczyński zwrócił uwagę, że również polskie firmy coraz odważniej sięgają po technologie, które swój rodowód mają w astronautyce i badaniu przestrzeni kosmicznej.

Według szacunków Grant Thornton, wartość polskiej branży firm wykorzystujących technologie kosmiczne w ujęciu wąskim wyniosła w 2014 roku 7,3 mld zł, a w ujęciu szerokim – 12,5 mld zł. Dla porównania w 2012 r. było to odpowiednio 5,6 mld zł oraz 10,4 mld zł. Eksperci Grant Thornton prognozują, że w roku 2015 wartość branży w ujęciu wąskim sięgnie 8,4 mld zł, a w ujęciu szerokim może to być aż 13,7 mld zł.

Wartości prognozowane wyglądają imponująco, mogłyby jeszcze lepiej, bo nie wzięto pod uwagę wszystkich firm wykorzystujących technologie kosmiczne, jak chociażby firmy logistyczne czy handlowe monitorujące swoją flotę samochodową.

Źródło: Ministerstwo Skarbu Państwa

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę