Marka Wiśniowski poleciała na Marsa

30 lipca 2020 o godzinie 13.50 czasu polskiego z przylądka Canaveral wystartowała rakieta z łazikiem Perseverance, który jest najbardziej zaawansowaną tego typu konstrukcją w historii NASA. Celem tej wyprawy jest znalezienie na Marsie śladów życia. Symbolicznym uczestnikiem tej misji jest polska marka Wiśniowski.

Łazik Perseverance (Wytrwałość) powstawał osiem lat. Jego nazwa symbolizuje nie tylko trud jego projektowania i budowy, ale odwagę i ambicję ludzkości w misji odkrywania Układu Słonecznego. Podróż kosmiczna zakończy się za siedem miesięcy w kraterze Jezero na Marsie.

Symbolicznym uczestnikiem tej misji jest marka Wiśniowski, której nazwa znalazła się na jednej z krzemowych kostek, które umieszczono na pokładzie łazika. Nazwy i imiona ponad 10 milionów osób i instytucji z całego świata wypalono na sześcianach przy użyciu lasera. Napisy mają wysokość zaledwie 0,1 grubości ludzkiego włosa i można te dostrzec tylko przez odpowiedni mikroskop.

Krzemowe kostki zostaną umieszczone na powierzchni Marsa i zostaną tam na zawsze. Ich obecność na Czerwonej Planecie jest dowodem, że cała ludzkość dąży do zaspokojenia naszej naturalnej ciekawości tego, co nas otacza.

Perseverance będzie badał powierzchnię Czerwonej Planety i szukał śladów życia, które mogło pojawić się, gdy krater Jezero nie był tylko śladem po kosmicznej kolizji, ale najprawdziwszym akwenem z płynną wodą. NASA podkreśla, że pierwszy raz w historii jednym z najważniejszych zadań łazika jest poszukiwanie życia na Marsie.

Źródło: Wiśniowski

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę