Nieco ponad miesiąc do targów automatica

Audi

Roboty hybrydowe, koboty, dwuramienne roboty oraz inne rozwiązania w zakresie robotyzacji oraz automatyzacji produkcji będą głównym zagadnieniem targów automatica, jakie odbędą się w dniach 19-22 czerwca br. w Monachium. Już teraz wiadomo, że tegoroczna edycja będzie rekordowa pod względem liczby wystawców, a organizatorzy liczą również na olbrzymie zainteresowanie zwiedzających.

Robotyzacja produkcji postępuje w szybkim tempie, co potwierdzają statystyki Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR). W 2016 r. globalny współczynnik gęstości robotów (liczba robotów przemysłowych na 10 000 pracowników w branży przemysłowej) wyniósł 74 i był nowym rekordem (rok wcześniej współczynnik ten wyniósł 66). W tym elemencie zdecydowanym liderem jest kontynent europejski, gdzie średnio na 10 tys. pracowników produkcyjnych pracuje 99 robotów przemysłowych. Na drugim miejscu w tym elemencie plasuje się rynek amerykański (84), a na trzecim Azja (63).

W podziale na kraje największe wykorzystanie robotów przemysłowych mamy w Korei Południowej, Singapurze oraz w Niemczech.

Koreańskie firmy coraz częściej przestają być już tylko finalnymi odbiorcami robotów, ale coraz śmielej wchodzą do segmentu producentów robotów. Na targach automatica przykładem takiej firmy będzie Doosan, która będzie świętować europejską premierę swojej nowej dywizji robotyki. Podczas targów na stoisku firmy Doosan będzie można zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu robotów współpracujących.

Natomiast Universal Robots do Monachium przywiezie robota o imieniu Klara, który na co dzień pracuje w fabryce Audi, produkującej m.in. modele A4 i A5, ramię w ramię z ludźmi bez żadnego zabezpieczającego wygrodzenia.

Z kolei głównym tematem na stoisku firmy Kuka będzie współpraca pomiędzy ludźmi a robotami przy produkcji robotów.

Szereg innowacji na swoim stoisku w Monachium zaprezentuje za to Stäubli, w tym rozwiązania z zakresu cyfryzacji produkcji, a także nową generację 4-osiowych robotów typu Scara.

Fanuc natomiast zademonstruje różnice pomiędzy dzisiejszą fabryką a fabryką przyszłości, w tym rozwiązania z zakresu pełnej automatyzacji produkcji oraz pracy manualnej.

Źródło: automatica

Galeria artykułu

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę