Nowatorskie rozwiązania z szansą na dotacje

Druga edycji konkursu na stworzenie w Polsce Wschodniej innowacyjnych produktów na bazie wyników prac badawczo-rozwojowych cieszyła się dużym zainteresowaniem. Firmy złożyły 76 wniosków o wartości ponad 320,1 mln zł. Zwycięzców poznamy jesienią. Maksymalnie można otrzymać nawet 7 mln zł. W puli konkursu jest 135 mln zł.

- Wzrost innowacyjności gospodarki to nasz priorytet. Innowacje odgrywają pierwszoplanową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej zarówno firm, regionów, jak i całych krajowych gospodarek. Właśnie dlatego tak silnie wspieramy przedsiębiorców w efektywnym wprowadzaniu na rynek nowatorskich rozwiązań – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

- Realizacja projektów pomoże firmom rozwinąć skrzydła i wprawi w ruch zainwestowane pieniądze. Owocem tego będzie między innymi wzrost zatrudnienia – dodał wiceszef resortu.

Eksperci ocenią teraz zgłoszone projekty zgodnie z kryteriami przyjętymi przez Komitet Monitorujący POPW (niezależne ciało doradczo-opiniodawcze czuwające nad wdrażaniem programu). Pod uwagę wezmą przede wszystkim innowacyjność zaproponowanego w projekcie produktu. Dofinansowanie otrzymają rozwiązania innowacyjne co najmniej w skali kraju. Za innowacyjność o szerszym, europejskim zasięgu wnioskodawcom przysługiwać będą dodatkowe punkty.

Ocenie zostaną poddane również m.in.: potencjał rynkowy produktu, opłacalność jego produkcji oraz planowane utworzenie miejsc pracy. Liczyć się będzie także pozytywny wpływ przedsięwzięcia na działalność gospodarczą członków powiązania kooperacyjnego, do którego należy wnioskodawca.

- Dofinansowaniem zostaną objęte projekty, które w największym stopniu spełnią postawione wymagania – powiedział Adama Hamryszczak.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę