Nowe możliwości współpracy

FANUC

FANUC Robotics przedstawił nowego robota współpracującego CR-35i A. Ustanawia on nowe granice w interakcjach robot–człowiek. Wyposażony w czujniki siły i „ubrany” w miękką, gumową skórę robot CR-35i A nie wymaga żadnych dodatkowych urządzeń zabezpieczających, kiedy pracuje obok ludzi. Operatorzy mogą kierować nim, uczyć go lub po prostu odepchnąć.

CR-35i A jest najsilniejszym robotem współpracującym na świecie. Może podnieść ciężar o wadze 35 kg. Jeśli wziąć pod uwagę jego zasięg i certyfikat bezpieczeństwa, to nadaje się on znakomicie do wykonywania całego szeregu zadań manualnych, które ludzie wykonują zwykle sami, w tym podnoszenie i przemieszczanie w wielu środowiskach przemysłowych, jak przemysł motoryzacyjny, pakowanie, dystrybucja i przemysł metalowy. 

Czujniki siły robota i miękka, gumowa skóra zapewnią bezpieczeństwo operatora. Można nim kierować, uczyć lub po prostu odsunąć na bok, gdy w danym momencie nię będzie potrzebny. Praca z robotem jest bardzo bezpieczna i nie wymaga użycia przegród. Bezpieczeństwo robota potwierdza certyfikat bezpieczeństwa TÜV ISO 10218-1:2011 (kategoria 3, PL=d).

W zależności od potrzeb, robot CR-35i A może być wyposażony w szereg opcji wizyjnych. Mogą to być standardowe przemysłowe urządzenia peryferyjne, a także czujnik wizyjny FANUC i czujnik 3D FANUC. Gdy robot jest wyposażony w czujnik 3D FANUC, może wybierać losowo ułożone części i podawać je operatorowi.

Oprócz ww. cech robot ten wyróżnia się też kolorem. Standardowy kolor robotów FANUC to żółty, nowy robot jest jasnozielony.

FANUC swojego nowego robota zaprezentował podczas tegorocznych Targów Hanowerskich. Dwa pierwsze egzemplarze, które trafiły do Niemiec, od razu zostały przekazane do testów jednej z firm motoryzacyjnych. 

www.fanuc.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę