Nowy gracz na rynku gazu. Multimedia Polska sprzedaje błękitne paliwo

©

Udostępnij:

Sprzedaż gazu to jeden z elementów nowej strategii Grupy Multimedia Polska. Spółka zamierza wykorzystać to, że z roku na rok odbiorcy końcowi coraz częściej decydują się na zmianę sprzedawcy błękitnego paliwa. Z operatora telekomunikacyjnego spółka przekształciła się w dostawcę zintegrowanych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ofercie obok gazu znajdują się energia, telefonia komórkowa, internet LTE, telewizja mobilna, a także ubezpieczenia.

Pilotaż związany ze sprzedażą gazu pozytywnie zaskakuje, bo nawet nie liczyliśmy na taki duży odzew. Liczymy, że w ciągu roku w efekcie prowadzonej kampanii co najmniej dwu- lub nawet trzykrotne zwiększy się sprzedaż. Będzie to istotny element w naszej ofercie kierowanej do klientów indywidualnych i MŚP w całej Polsce – mówi agencji Newseria Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.



Grupa Multimedia Polska jako pierwsza firma telekomunikacyjna uruchamia ogólnopolską ofertę dual-fuel, czyli łączoną sprzedaż gazu i energii elektrycznej. Chce korzystać na postępującej liberalizacji na obu tych rynkach.

Jak wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki, od początku prowadzenia monitoringu do końca IV kwartału 2015 roku odnotowano 30 749 zmian sprzedawcy gazu. Do końca 2014 roku było ich tylko ok. 7 tys. Ten wzrost liczby osób zmieniających sprzedawcę odnotowywany jest wśród odbiorców z grup taryfowych W1-4, czyli głównie wśród gospodarstw domowych.

Liberalizacja rynku energii postępuje zdecydowanie szybciej. W lutym 2016 roku sprzedawcę zmieniło prawie 7 tys. gospodarstw domowych (grupa taryfowa G). Wśród odbiorców przemysłowych (grupy A, B i C) zmian było ok. 1 tys. Od grudnia 2007 roku, kiedy taka możliwość się pojawiła, w grupie G dokonano ponad 406 tys. zmian, a w grupach A,B i C – ponad 167 tys.

Dzisiejszy klient jest bardzo wymagający. Dlatego poza dobrą obsługą i przejrzystymi, czytelnymi fakturami za prąd i gaz dajemy mu około 10-proc. obniżkę rachunku i gwarantujemy brak opłat dodatkowych, brak jakichkolwiek zdań drobnym druczkiem – mówi Andrzej Rogowski. – Chcemy, żeby wszystko było dla klienta jasne i klarowne, żeby dokładnie rozumiał, za co i ile płaci. Dodatkowe korzyści będą się wiązały z bonusami i atrakcyjnymi ofertami telekomunikacyjnymi i mobilnymi.

Jak podkreśla, oferta sprzedaży gazu jest konkurencyjna wobec innych na rynku. Dodatkowo klienci zyskują trzyletnią ochronę przed podwyżką cen. Natomiast jeśli cena błękitnego paliwa będzie spadać, to klienci będą mieli możliwość negocjowania obniżek w ramach trwających umów.

Oferta dual-fuel jest skierowana przede wszystkim do klientów indywidualnych w całej Polsce, ale spółka liczy też na klientów biznesowych, zwłaszcza na małe i średnie firmy.

Myślimy o dalszym rozszerzeniu oferty, np. o usługi finansowe. One mogą się jeszcze w tym czy w przyszłym roku w naszej ofercie pojawić – mówi prezes Multimedia Polska. – Usługi łączone są pewnym testem, sposobem na przekonanie klienta, że decydując się na zakup pakietu, zyska optymalizację ceny, że będzie lepiej obsłużony, że odciążymy go z wielu rachunków przychodzących w różnych terminach i z różnymi terminami płatności, co jest dla klienta trudne do zarządzania.

Wprowadzenie do sprzedaży gazu to główny element nowej strategii, ale niejedyny

Nowa strategia to podział struktury spółki na B2B i B2C, czyli dla biznesu i dla klientów indywidualnych. Drugą zasadniczą zmianą jest uwolnienie się od zasięgu naszych sieci telekomunikacyjnych. Przechodzimy z ofertą z 18 proc. rynku na naszych sieciach do 100 proc. rynku polskiego z usługami dodatkowymi, tj. prąd, gaz, ubezpieczenia, i z mobilnymi usługami telekomunikacyjnymi – wyjaśnia Rogowski.

Źródło: Newseria

Udostępnij:

Drukuj




MM Magazyn Przemysłowy Online

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również