Oto najważniejsza technologiczna inicjatywa dekady

97 proc. respondentów ankiety, przeprowadzonej wśród firm z branży produkcyjnej, uważa, że Internet Rzeczy (IoT) jest najważniejszą technologiczną inicjatywą dekady.

Firma Zebra Technologies, dostawca produktów i usług zapewniających firmom i organizacjom kluczowe informacje, udostępniła wyniki ankiety, z których wynika, że większość firm produkcyjnych (97 proc.) uważa Internet Rzeczy (IoT) za jedną z najbardziej znaczących innowacji technologicznych w ich branży.

Wielu spośród respondentów oczekuje, że technologia IoT zapewni bieżące i przydatne dane o lokalizacji i stanie produktów, co z kolei usprawni łańcuchy dostaw, pozwoli zminimalizować ryzyko i zredukować straty oraz umożliwi optymalizację kosztów i procedur. Ankietowani liczą, że to z kolei pomoże im w usprawnieniu działalności biznesowej i lepszym wykorzystaniu zasobów, jak również poprawi standard obsługi klienta.

Najważniejsze wnioski:

  • 83 proc. ankietowanych producentów albo dokonało już pewnych implementacji IoT, albo planuje to zrobić w przeciągu roku.
  • Sieci Wi-Fi, systemy lokalizacji w czasie rzeczywistym (RTLS), sensory bezpieczeństwa, kody kreskowe, system GPS oraz komputery mobilne były wymieniane jako najważniejsze technologie umożliwiające stosowanie rozwiązań IoT.
  • Mniej niż 5 proc. respondentów uważa, że branża produkcyjna nie jest przygotowana na dokonanie zmian wymaganych do wdrożenia rozwiązań IoT.
  • Połowa z ankietowanych producentów przytaczała kwestie kosztowe jako największą barierę powstrzymującą ich przed wdrożeniem rozwiązań IoT. Natomiast 46 proc. z nich wskazywało jako przeszkody kwestie ochrony prywatności i zabezpieczenia danych, a także problemy z integracją.

W listopadzie 2014 roku, Zebra przedstawiła wyniki globalnego badania przeprowadzonego na jej zlecenie przez firmę Forrester Consulting dotyczącego adaptacji koncepcji IoT wśród przedsiębiorstw z różnych branż. Przebadane zostały osoby decyzyjne w obszarze IT oraz biznesowym z blisko 600 światowych firm. '

Źródło: Zebra Technologies

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę