Przejęcie B&R sfinalizowane

B&R Automatyka Przemysłowa

Z początkiem lipca nabycie firmy B&R przez ABB stało się faktem. Do zamknięcia procedury uzyskano zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji w Unii Europejskiej, dzięki czemu B&R oficjalnie stało się centrum odpowiedzialnym za automatyzację maszyn i fabryk w firmie ABB.

B&R będzie działać jako niezależna jednostka biznesowa działu automatyki przemysłowej Grupy ABB. Dyrektor generalny Peter Terwiesch i dyrektor zarządzający B&R Hans Wimmer ogłosili szereg inwestycji, które wzmocnią działalność w zakresie badań i rozwoju oraz zwiększą produkcję.

– Budowanie bliskich relacji z naszymi klientami jest i pozostaje kluczowe dla tego, kim jesteśmy jako firma – twierdzi Wimmer, odnosząc się do procesu finalizacji. – Będziemy kontynuować współpracę z naszymi klientami w celu opracowania najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Nasi klienci nie dostrzegą żadnych niekorzystnych zmian w codziennych kontaktach biznesowych.

Firma B&R nadal koncentrować się będzie na rynku OEM wraz z rozwojem portfolio automatyki zakładowej. Dzięki połączeniu z B&R ABB zyskuje na arenie międzynarodowej komplementarną ofertę, dzięki czemu klienci dostrzegą znaczne korzyści z połączenia. Firma B&R będzie również intensyfikować działania w przemyśle IoT i rozszerzać wiodące w przemyśle portfolio produktów cyfrowych firmy ABB.

– ABB i B&R łączy innowacyjność i koncentracja na potrzebach klientów – dodaje Terwiesch. Będą to najważniejsze obszary, które będziemy rozwijać, idąc wspólnie naprzód. ABB inwestuje w nowe centrum badawczo-rozwojowe w siedzibie B&R w Eggelsbergu, a także rozbudowuje możliwości produkcyjne w Gilgenberg, gwarantując zdolność obsługi stale rosnącego zapotrzebowania na zaawansowane rozwiązania B&R. Dodatkowo zostaje powiększone biuro techniczne w Salzburgu, które ma zapewnić miejsce dla 50 nowych programistów w dziedzinie sterowania, sterowania ruchem i rozwiązań dla komunikacji przemysłowej IoT (Industrial Internet of Things).

Źródło: B&R

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę