Rittal uruchomił ekologiczną lakiernię w fabryce w Haiger

Rittal

Od kilku tygodni w zakładach Rittal w Haiger działa nowa lakiernia. Jest bezgłośna i „czysta”. To tylko jeden z dowodów na to, że Rittal zwraca uwagę na ochronę środowiska i efektywność energetyczną, szczególnie w przypadku fabryk.

- Zakłady Rittal w Haiger bez wahania można nazwać „zieloną fabryką” - mówi Jörg Kühn, który odpowiada w Rittal za sprawy związane z bezpieczeństwem, ochroną środowiska, energią i kwestiami budowlanymi.

Według Kühna idealnym przykładem połączenia technologii i ochrony środowiska jest nowa lakiernia - jeden z najważniejszych elementów w zakładzie. Dzięki niej produkowane w Haiger szafy sterownicze otrzymują niezbędną powłokę ochronną, która zabezpiecza szafy przed brudem, wiatrem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Kühn zauważa, że ma to znaczący związek z ochroną środowiska: - Wytwarzane w procesie lakierowania ciepło jest konsekwentnie wykorzystywane w innych miejscach, na przykład podczas osuszania podzespołów w produkcji, a także do ogrzewania hal.

Z wysoką efektywnością energetyczną wiąże się także zużycie wody w zakładach Rittal w Haiger. Stosowana w procesach produkcyjnych woda jest oczyszczana w systemie recyrkulacji i wykorzystywana ponownie.

- Przemysł zaawansowanych technologii i ochrona środowiska wcale się nie wykluczają - mówi Jörg Kühn w odniesieniu do założeń recyklingu. Technologia ta nie tylko spełnia wymagania ustawowe, lecz również robi krok naprzód w zakresie ochrony środowiska. - Można zrobić o wiele więcej niż tylko to, co jest konieczne - podkreśla specjalista. Jednocześnie zwraca uwagę na znaczenie świadomości środowiskowej podczas korzystania z ultranowoczesnej technologii.

Źródło: Rittal

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę