Robotyzacja grała razem z WOŚP

Robotyzacja grała razem z WOŚP ABB

Jak obsługiwać robota przemysłowego, programować jego trajektorię i jak w praktyce się z nim porozumiewać? To tematy, z którymi zmierzyli się uczestnicy warsztatów organizowanych przez firmę Robotycy.com. Do ćwiczeń posłużył jeden z najnowszych robotów przemysłowych ABB, model SWIFTI. Dochód ze szkolenia w całości zasilił cele 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Warsztaty to inicjatywa firmy Robotycy.com, która specjalizuje się w programowaniu robotów przemysłowych, a dzieląc się wiedzą dokłada swoją cegiełkę dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku odbyła się już trzecia edycja charytatywnego szkolenia. 

Postanowiliśmy, że będziemy wspierać WOŚP, robiąc to, co potrafimy najlepiej. Uczymy podstaw robotyki każdego, kto wylicytuje miejsce na naszych warsztatach. Do tej pory zgłaszały się do nas zarówno młode osoby, które dopiero wybierają kierunek studiów, jak i właściciele firm, planujący zainwestować w automatyzację. Niezależnie od stopnia zaawansowania to właśnie możliwość obsługi prawdziwego robota przemysłowego i obserwowanie jego „reakcji” przyciąga uczestników najbardziej – mówi Dobromiła Włodarska, robotyk i członek Zarządu Robotycy.com.

Partnerem tegorocznej edycji warsztatów została firma ABB, która udostępniła kursantom jeden z najnowszych robotów przemysłowych w swoim portfolio, model SWIFTI. Jeden z najnowszych cobotów z oferty ABB wypełnia lukę pomiędzy robotami klasycznymi i współpracującymi. Robot charakteryzuje się wydajnością na poziomie robotów przemysłowych, umożliwiając bezpieczną współpracę i jednocześnie zapewniając łatwość obsługi. Jego działanie jest możliwe za sprawą prostego interfejsu i intuicyjnego oprogramowania ABB RobotStudio, z którym radzą sobie nawet początkujący użytkownicy; pierwszy raz korzystają z robota. Przyjazna obsługa sprzętu pozwoliła uczestnikom szkolenia krok po kroku wejść do świata robotyzacji.

Robot
Robot SWIFTI, jako jeden z oferty cobotów ABB, jest idealnym robotem do rozpoczęcia swojej przygody z programowaniem i robotyzacją

Podczas całodziennych zajęć mieli oni okazję od razu przećwiczyć omawiane zadania zarówno na robocie, jak i w środowisku wirtualnym. Kursanci dowiedzieli się, jak zbudowany jest robot, oraz w jaki sposób wykorzystać jego możliwości, m.in. tworząc podstawowy program, projektując trajektorię czy przenosząc przedmioty z punktu „A” do punktu „B”.  Miejsca dla swoich pracowników na tegorocznych zajęciach wylicytowała firma produkująca profile aluminowe. Przedsiębiorstwo planuje robotyzację zakładu i zaczyna od szkolenia załogi, by przybliżyć jej działanie sprzętu.

Bardzo często pojawiamy się w momencie, gdy firmy rozszerzają produkcję lub zmieniają ją na nowy typ, i widzimy, że firmy w Polsce bardzo interesują się robotyzacją. Zaczynamy wkraczać w etap, kiedy nie tylko ogromne zakłady z branży motoryzacyjnej, które masowo wykorzystują roboty, automatyzują swoją produkcję. Obecnie dla każdego przedsiębiorstwa ważna jest nie tylko kwestia finansowa, ale też łatwość obsługi robotów i ich proste wdrożenie dla pracowników i służb utrzymania ruchu – dodaje Dobromiła Włodarska. 

– Skoro szkolenie z programowania robotów przemysłowych zostaje już trzeci rok z rzędu wylicytowane na aukcji charytatywnej WOŚP. Świadczy to o rosnącej popularności robotyki nie tylko wśród przemysłu. Jako firma technologiczna bardzo chętnie wspieramy tego typu inicjatywy, a robot SWIFTI, jako jeden z oferty cobotów ABB, jest idealnym robotem do rozpoczęcia swojej przygody z programowaniem i robotyzacją. Intuicyjny i dostosowany do współpracy z człowiekiem o niewielkich gabarytach, ale jednocześnie o osiąganej wydajności i konstrukcji robota przemysłowego, z pewnością pozwolił uczestnikom na wstępne zapoznanie się ze światem robotyki przemysłowej – mówi Jakub Stec, dyrektor sprzedaży Lokalnej Jednostki Biznesu Robotyka ABB. 

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę