Siemens otworzył centrum zdalnej diagnostyki turbin wiatrowych

Siemens

Nowe centrum zdalnej diagnostyki turbin wiatrowych firmy Siemens, zlokalizowane jest w serwisowej centrali firmy w Brande, w Danii. Placówka oferuje jedne z najbardziej zaawansowanych możliwości zdalnego monitorowania tych urządzeń. Teraz odbywają się tam operacje diagnostyczne i usługi monitoringu obejmujące ponad 7500 turbin Siemensa zainstalowanych na całym świecie.

Ponad 130 ekspertów 24 godziny na dobę kontroluje całą globalną flotę turbin Siemensa i może wykryć, a także często zdalnie rozwiązać, potencjalne problemy, zanim one wystąpią. Dzięki temu można wydłużyć okresy pracy między koniecznymi wymianami i obniżyć koszty związane z pozyskiwaniem energii wiatrowej.

Od 1998 roku zespół zdalnej diagnostyki Siemensa monitoruje stale rosnącą liczbę elektrowni wiatrowych. Każdego dnia z rozlokowanych na świecie urządzeń pobierane jest ponad 200 gigabajtów nowych danych. Sprawdzanych jest dwadzieścia cztery miliony parametrów, a ponad 300 milionów wyników obliczeń diagnostycznych, wykonywanych obecnie co tydzień, umożliwia dynamiczną optymalizację pracy turbin.

Poprzez monitorowanie można zdalnie rozwiązać i zareagować na ponad 85% wszystkich pojawiających się alarmów, bez angażowania lokalnego zespołu serwisowego. Ponadto Siemens może analizować zebrane dane w celu opracowywania trendów na poszczególnych turbin, jak również ogólnej ich liczby. Eksperci mogą zobaczyć, jak funkcjonują różne obiekty, i jak warunki pracy oraz długotrwałość działania wpływa na turbiny. Wyniki monitoringu przyczyniają się do zwiększania długookresowej wydajności elektrowni wiatrowych.

Usługi w zakresie energetyki wiatrowej są znaczącą częścią oferty Siemensa. Około 43% całkowitych przychodów firmy pochodzi z ekologicznych produktów i rozwiązań.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę