Siemens prezentuje pierwszy system eHighway w USA

Siemens, e-Highway © Siemens

Udostępnij:

Siemens oraz „South Coast Air Quality Management District (SCAQMD)” zaprezentowały działanie zeroemisyjnego systemu elektrycznej autostrady (eHighway) na odcinku jednej mili w mieście Carson w amerykańskim stanie Kalifornia.

Trzy ciągniki siodłowe z naczepami były zasilane, podobnie jak trolejbusy, z napowietrznej linii elektrycznej wybudowanej w technologii Siemensa na jednym z odcinków autostrady. Ciężarówki mogły pracował także w układzie hybrydowym, poza zelektryfikowaną linią.

Ciężkie ciężarówki długodystansowe są głównym źródłem smogu w południowej Kalifornii. Opracowanie zeroemisyjnego systemu do transportu towarów w portach pozwoli na redukcję smogu, toksycznych i cieplarnianych gazów w okolicach portów.


Amerykanie są zdani na drogowy transport towarowy. Jeżeli nie ograniczy się emisji dwutlenku węgla, to do 2050 r. wzrośnie ona dwukrotnie. Nasza technologia podwaja wydajność standardowych ciężarówek z silnikami diesla poprzez zmniejszenie poboru energii o połowę i zredukowanie zanieczyszczenia powietrza w okolicach największych portów Ameryki – mówi Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemens AG.

W testach brały udział trzy pojazdy: ciężarówka o napędzie elektrycznym, gazowym oraz pojazd hybrydowy. Odcinek testowy o długości jednej mili znajduje się w mieście Carson.

Demonstrowany system składa sie z napowietrznej linii zasilającej umieszczonej nad jednym z pasów autostrady oraz aktywnych pantografów zainstalowanych na dachach ciężarówek do zasilania elektrycznych silników. Pantograf łączy się z linią automatycznie, co sprawia, że elektryczne ciężarówki nie różnią się sposobem jazdy od tych zasilanych paliwem. Są także wyposażone w silniki hybrydowe.


TOP w kategorii




System pozwoli ograniczyć zużycie paliw kopalnianych, zredukować koszty użycia ciężarówek oraz znacznie ograniczyć smog. Projekt ma dowieść, że system eHighway zastosowany do transportu towarowego w Stanach Zjednoczonych jest efektywny i może być rozszerzony w przyszłości.

W czerwcu 2016 r. Siemens uruchomił pierwszy na świecie system eHighway w Szwecji. Na trasie kursują dwie ciężarówki hybrydowe zasilane elektrycznie oraz ekologicznym paliwem diesla. W latach 2018–2019 planowane jest przeprowadzenie testów eHighway na trzech odcinkach autostrad w Niemczech.

Źródło: Siemens

Udostępnij:

Drukuj





MM



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również