Środowiska programowania robotów

PWN

To pierwsza książka przygotowana przez wydawnictwo naukowe PWN z cyklu Robotyka, wprowadzająca czytelnika w arkana nowoczesnej wiedzy dotyczącej jednej z najbardziej rozwijających się technologii XXI wieku.

Podręcznik zatytułowany „Środowiska programowania robotów" zapozna czytelnika z charakterystyką dostępnych na rynku wirtualnych środowisk programowania robotów – ze szczególnym uwzględnieniem środowisk oferowanych przez takie firmy jak: ABB, Fanuc, Kuka i Mitsubishi. Materiał przedstawiony w książce pozwoli na poznanie zasad korzystania ze środowisk oraz tworzenia i symulowania pracy zrobotyzowanych stanowisk produkcyjnych.

Książka ze względu na praktyczność i sposób przekazu kierowana jest nie tylko do studentów automatyki i robotyki czy mechatroniki, ale również do praktyków – m.in. programistów robotów, integratorów automatyki oraz inżynierów.

Autorami podręcznika są ppłk dr inż. Wojciech Kaczmarek, kierownik Zespołu Mechatroniki na Wydziale Mechatroniki i Lotnictwa Wojskowej Akademii Technicznej (WMiLM WAT), dr inż. Jarosław Panasiuk, adiunkt na WMiLM WAT, oraz mgr inż. Szymon Borys z Katedry Mechatroniki WAT.

Poziom pracy jest odpowiednio wysoki, zwłaszcza że autorzy odnieśli się do rzeczywistych stanowisk, które znajdują się na wyposażeniu WAT. Całość pracy podsumowano w postaci analizy porównawczej, przeprowadzonej na podstawie wybranych kryteriów, charakteryzujących tego typu środowiska. (…) Recenzowana praca jest wartościowa poprzez istotny wkład naukowy autorów w dziedzinie programowania robotów przemysłowych w środowiskach wirtualnych – z recenzji dra hab. inż. Andrzeja Buchacza, profesora Politechniki Śląskiej.

Format: B5, liczba stron: 250, okładka miękka, cena katalogowa: 59 zł.

Źródło: PWN

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę