Superlaboratorium dydaktyczne na Politechnice Opolskiej

schneider electric

Firma Schneider Electric przekazała Politechnice Opolskiej osiem stanowisk do Laboratorium Automatyki i Układów Programowalnych.

Schneider Electric, specjalista w zarządzaniu energią elektryczną, przekazała Politechnice Opolskiej osiem stanowisk umożliwiających studentom zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie: przekaźników, sterowników programowanych, nowoczesnych układów zasilania oraz innego sprzętu elektrotechnicznego. Projekt wyposażenia laboratorium Automatyki i Układów Programowalnych został zrealizowany przy współpracy z firmą Projekt Opole.  

Efektem jest nie tylko wyposażenie superlaboratorium w profesjonalny sprzęt, współpraca dydaktyczna między specjalistami Schneider Electric i firmy Projekt Opole a studentami, ale również udział obu firm w dostosowaniu programu nauczania politechniki do wymogów rynku pracy.

- Nasza firma od zawsze inwestuje w edukację i młodych ambitnych ludzi. Współpraca z Politechniką Opolską jest dla nas dodatkowo inwestycją w przyszłe kadry. W ramach realizowanego projektu mamy zaplanowane m.in. staże dla najlepszych studentów - powiedział Adam Grochala, wiceprezes Pionu Przemysłu Schneider Electric Polska, podczas uroczystego otwarcia laboratorium.

- I to według mnie jest największa wartość naszego partnerstwa - dodała prof. Krystyna Macek-Kamińska, prorektor ds. studentów Politechniki Opolskiej. - To, na czym najbardziej zależy Politechnice, to wypuszczenie na rynek pracy absolwentów, którzy będą wyposażeni nie tylko w wiedzę teoretyczną, ale i spore umiejętności."

Koszt sprzętu przekazanego do laboratorium Automatyki i Układów Programowalnych Politechniki Opolskiej to około 60 tysięcy złotych.

Schneider Electric

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę