Targi electronica 2014: Witamy w przyszłości

 

Świętując swoje 50. urodziny, targi electronica osiągnęły świetny wynik: ponad 73 000 odwiedzających z ponad 80 krajów oraz 2737 wystawców z 50 krajów świętowało jubileusz jednego z największych na świecie wydarzenia w branży przemysłu elektronicznego. Przyszłość, co pokazały cztery dni targowe, jest połączona z siecią: od Wearables przez samochody aż po całe miasta.

Dr Reinhard Pfeiffer, wiceprezes zarządu Messe München, reasumuje: „Targi electronica pokazały, że świat łączy się nadal. Aby to było możliwe, potrzebne są globalne platformy takie jak targi electronica.” Kurt Siebers, przewodniczący rady doradczej targów electronica, EVP i dyrektor generalny działu Automotive, NXP Semiconductors podsumowuje: „Światowe osieciowanie idzie w parze z pytaniem na temat bezpieczeństwa – jest to zagadnienie, które będzie nam towarzyszyło w przyszłości. Przemysł elektroniczny jest bodźcem do osiągnięcia sukcesu, dając możliwość rozwijania swoim klientom zastosowań, o których może obecnie jeszcze nawet nie myślimy.”

Szanse wzrostu oferują takie branże, jak sektor samochodowy i opieki zdrowotnej, jak również przemysł produkcyjny. Perspektywy te wywołały atmosferę euforii w halach targowych. Informacje te pochodzą z najnowszych danych branżowych. Christoph Stoppok, dyrektor specjalistycznych związków Electronic Components and Systems oraz PCB and Electronic Systems des ZVEI (Niemiecki Związek Przemysłu Elektrotechnicznego i Elektronicznego) oczekuje, że „światowy rynek elektronicznych elementów układów w przyszłym roku wzrośnie o dobre cztery procent i osiągnie wartość około 527 miliardy dolarów amerykańskich.”

Potwierdzony światowy charakter targów
Ponad 73 000 specjalistów z branży z przeszło 80 krajów przybyło do Monachium. Zadowolenie wśród odwiedzających utrzymuje się na najwyższym poziomie, jak pokazuje ankieta przeprowadzona przez instytut badania rynku TNS Infratest: 96 procent ankietowanych oceniło to wydarzenie jako znakomite i dobre.

Do krajów, z których obok Niemiec przybyło najwięcej odwiedzających zaliczyć można – w kolejności – Włochy, Austrię, Wielką Brytanię i Irlandię Północną, Szwajcarię, Francję, jak również Republikę Czeską oraz USA. Znaczący wzrost można zauważyć z Włoch, Chin, Austrii, Indii i Słowacji.

Swoje produkty i technologie zaprezentowało 2737 wystawców z 50 krajów. Wynik ten odpowiada wzrostem o 2,5 procent w porównaniu z poprzednią edycją w 2012 roku. Najsilniejszą pozycję pod względem ilości wystawców poza Niemcami posiadały Chiny, Tajwan, USA, Wielka Brytania, Hongkong, Włochy, Francja, Szwajcaria jak również Republika Korei (w tej kolejności). Zadowolenie wystawców ponownie wzrosło w porównaniu już do bardzo dobrych wyników z 2012 roku.

Rozmowy przy okrągłym stole CEO i pozostały program ramowy
Już pierwszego dnia targów prominenci Infineon omówili technologie, Freescale Semiconductor, NXP Semiconductors i STMicroelectronics wyzwań i szans związanych z internetem przedmiotu (Internet of Things – IoT). Uczestnicy dyskusji doszli do porozumienia: szanse dla przemysłu półprzewodników są olbrzymie. Kluczową rolę odgrywa kwestia bezpieczeństwa. Pomyślnie rozpoczęła się konferencja IT2Industry Conference. Ponad 300 odwiedzających zostało poinformowanych o przemysłowym internecie rzeczy. Poruszanymi tematami były między innymi M2M/Mobility, IT & sensoryka, IT & bezpieczeństwo, oprogramowanie dla przemysłu, infrastruktura & sieci cyfrowe jak również IT & energia. Konferencja embedded platforms zgromadziła ponad 160 odwiedzających. W programie znalazły się wykłady dotyczące rozwiązań i usług służących do rozwoju platform Embedded. Automotive conference odbyła się również z udziałem ponad 160 uczestników z 20 krajów, a głównym jej zagadnieniem były Sensor Fusion, Connectivity i Lighting. Co więcej na forach odbywających się w czasie targów electronica miały miejsce intensywne dyskusje poświęcone takim tematom jak Cyber Security, elektronika usługowa oraz oprogramowanie.
 

 

www.electronica.de

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę