Targi In-Pack już w lutym

Targi In-Pack już w lutym Targi Kielce

Rosnący popyt na opakowania „made in Poland” oraz sukces polskich firm na europejskiej arenie to między innymi skutki dywersyfikacji rynku oraz innowacyjności materiałów – podkreśla organizator Targów Branży Opakowaniowej In-Pack w kieleckim ośrodku wystawienniczym zaplanowanych na luty 2024 r.

Perspektywy rozwoju polskiej branży opakowań na 2024 rok są wyjątkowo obiecujące. Wzrost popularności aktywnych i inteligentnych opakowań otwiera nowe możliwości w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa produktów i zwiększa wartość dodaną naszych usług. Równocześnie, rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne i zrównoważone rozwiązania wpisuje się w naszą strategię promowania opakowań przyjaznych dla środowiska i efektywnych zarówno pod względem transportowym jak i zasobowym – zaznacza Marcin Królski Członek Zarządu Relopack.

Według raportu Banku Pekao, sektor opakowań drewnianych w Unii Europejskiej w 2023 r. doświadczył silnego spadku produkcji o skali 11% rok do roku. Wyjaśnieniem tego spadku mogło być ogólne spowolnienie gospodarcze i słabnąca kondycja kluczowych branż odbiorców opakowań drewnianych, takich jak transport międzynarodowy.

Mimo tych wyzwań, Polska utrzymywała mocną pozycję w produkcji opakowań drewnianych w UE, zajmując piąte miejsce pod względem produkcji, z 11% udziałem w rynku. Dla nas jako firmy działającej na polskim rynku, będącej jednocześnie partnerem i członkiem Duisport Packing Logistics, Group jest to ważny sygnał, że Polska jest coraz bardziej atrakcyjnym i perspektywicznym rynkiem, a jej potencjał ciągle rośnie – dodaje Marcin Królski.

Według Smithers Pira – firmy statystycznej oraz organizatora eventów poświęconych branży logistycznej, światowa sprzedaż opakowań wyniesie w tym roku około 1,2 bln dolarów, a za 70% jej wartości odpowiadają opakowania papierowe i z tworzyw sztucznych. W Polsce, natomiast według szacunków, działa 1/5 wszystkich europejskich firm z branży opakowań. Zajmujemy w tej klasyfikacji piąte miejsce, ale konsekwentnie zmniejszamy dystans do czwartej Hiszpanii. Jak wynika z analizy Banku Pekao, krajowe firmy zatrudniają 14 % wszystkich pracowników tego sektora w UE.

In-Pack kreuje przyszłość polskiej branży opakowań 

In-Pack to odpowiedź na sukcesywny rozwój Polski w branży logistycznej. W Targach Kielce już w lutym spotkają się najwięksi producenci opakowań, naklejek, maszyn oraz systemów IT. Swoje produkty zaprezentują przedstawiciele z różnych sektorów: opakowań, technik pakowania, etykietowania, druku, e-commerce, robotyki, maszyn oraz surowców. Uczestnicy targów będą mogli zobaczyć oferty znanych na europejskim rynku firm, m.in. Verpalin, Turck, Promark i Pablo Maszyny. Ciekawym punktem targów In-Pack będzie strefa pokazowa LET'S PACK IT!, w której będzie można zobaczyć funkcje ramienia robotycznego, systemy do automatycznego pakowania oraz procesy jego optymalizacji. Współorganizatorem wydarzenia została działająca od 2016 r. w branży usług logistycznych i opakowań przemysłowych firma Relopack, partnerem wydarzenia, natomiast jest Klaster Creative Packaging Group – mówi manager wydarzenia Jakub Nogaj. 

Targi In-Pack już w lutym zdjęcie w treści artykułu

LogInPack, czyli dawka profesjonalnej wiedzy 

Bogata oferta targów obejmuje także wydarzenia towarzyszące. Podczas In-Pack Expo odbędzie się druga odsłona Międzynarodowego Kongresu dla branży logistycznej i opakowaniowej LogInPack. W czasie wydarzenia eksperci omówią najnowsze trendy oraz innowacje i wyzwania w dziedzinie logistyki i opakowań. Jedną z prelegentek została Magda Biernat-Kopczyńska - prawniczka z Kancelarii Maruszkin. Ekspertka poprowadzi prelekcję pod tytułem „Opakowania: Przegląd aktualnej sytuacji prawnej”. Wszystko o logistyce w e-commerce opowie Piotr Snopek z Paszportu do Eksportu. 

Targi Branży Opakowaniowej In-Pack odbędą się w Targach Kielce od 13 do 15 lutego 2024 r.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę