W Poznaniu idzie nowe. Targi ITM Industry Europe 2019 rozpoczęte

Raven Media

Nowe logo, nazwa oraz strategia jeszcze mocniejszego otwarcia się na kraje bałtyckie – tak w skrócie prezentują się Targi ITM Industry Europe 2019, które rozpoczęły się w poniedziałek w Poznaniu. W tegorocznej edycji bierze udział blisko tysiąc wystawców, którzy prezentują swoje rozwiązania w 10 pawilonach o łącznej powierzchni 25 tys. m2.

Tegoroczne targi, dotąd kojarzone pod nazwą ITM Polska, odbywają się pod hasłem „Na drodze do Przemysłu 4.0”. Poznańska impreza jest jedną z większych imprez w Europie Środkowo-Wschodniej, która kompleksowo prezentuje ofertę polskiego i światowego przemysłu.

Światowej klasy wystawcy, profesjonaliści z zakresu automatyzacji produkcji, metalurgii i obróbki metali, nowoczesne maszyny i technologie, bogaty program wydarzeń towarzyszących i niepowtarzalna atmosfera – to wszystko sprawia, że poznańskie targi są obowiązkowym punktem w kalendarzu dla firm poszukujących innowacji i zoptymalizowanych rozwiązań na miarę czwartej rewolucji przemysłowej.

– Stworzona przed kilkoma laty nazwa ITM – Innowacje Technologie Maszyny – przez wiele, wiele lat nie traci swojej świeżości, ponieważ, jak pokazuje rynek, te poszukiwania nowości, nowych technologii znajdują dzisiaj odzwierciedlenie w nazwie Industry 4.0 czy inteligentna produkcja. Taka jest też właśnie tegoroczna edycja, która zachęciła do udziału tysiąc wystawców, którzy zajęli prawie cały teren Targów Poznańskich – mówił podczas oficjalnej ceremonii otwarcia Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP.

 

Organizatorzy w ciągu czterech dni trwania targów spodziewają się kilkudziesięciu tysięcy gości, w tym także zagranicznych. – Bardzo wielu gości przyjeżdża do nas z zagranicy, stąd też nowa nazwa ITM Industry Europe, bo jako Targi Poznańskie i Grupa MTP mamy nadzieję, że wspomniane wydarzenie stanie się jednym z najważniejszych w Europie. Tak dzisiaj oceniamy potencjał polskiej gospodarki. Mamy nadzieję, że również sąsiednie państwa i zwiedzający z tych państw, a szczególnie z Białorusi, Ukrainy, Słowacji, Węgier, Bułgarii oraz Rosji, odnajdą w tych targach wiele inspiracji i będzie to dla nich ciekawe miejsce do prowadzenia biznesu. Nasza kampania reklamowa i cała strategia pozyskiwania zwiedzających jest oparta właśnie na tym fragmencie Europy – podkreślił Kobierski.

Wiele z wydarzeń towarzyszących targom ITM Industry Europe odbywa się pod hasłem „Smart”. Przygotowywana jest strefa Smart Factory, której celem jest omówienie i pokazanie procesu produkcji w inteligentnych fabrykach (IoT, digitalizacja, robotyzacja). Głównym punktem programu będzie szereg prelekcji i wykładów poświęconych idei Smart Factory i jej implementacji na polskim rynku, jak również tematom okołoprzemysłowym (zarządzanie produkcją, wyzwania przy wdrażaniu innowacji oraz prezentacje praktycznych rozwiązań w dużych firmach, trendy w sektorze przemysłowym, komunikacja w biznesie, potencjał kobiet w branży przemysłowej itp.).

– Targom towarzyszy bardzo dużo konferencji, paneli naukowych oraz wydarzenie, które nazywa się Subcontracting. Jest ono skierowane do podwykonawców przemysłowych, a konkretnie do firm, które posiadają wolne moce produkcyjne i oferują usługi z zakresu: obróbki metali, obróbki tworzyw sztucznych i gumy, obróbki drewna, elektroniki, a także firm świadczących usługi dla przemysłu. Dzisiaj mamy już umówione ponad pół tysiąca spotkań – podsumował Kobierski.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę