Zmiany w Hyster. Zastosowanie ważniejsze od grupowania

Materiał prasowy Hyster

Zmiany organizacyjne wprowadzone przez producenta wózków widłowych Hyster, mają doprowadzić do zwiększenia wartości poszczególnych wózków z punktu widzenia klientów stosujących maszyny w różnych sektorach przemysłu.

Dzięki nowej strategii operacyjnej Hyster prowadzi teraz działalność w „zespołach ds. rozwiązań“, na mniejszych obszarach zarządzania sprzedażą. Wyposażona we właściwe narzędzia firma jest dostawcą rozwiązań, skoncentrowanym na tym, aby dostarczać klientom odpowiednie produkty i usługi powiązane na odpowiednim poziomie cenowym.

– Strategia biznesowa Hyster zakłada obecnie skoncentrowanie uwagi na zastosowaniach wózków, bardziej niż na grupach produktowych – mówi Ian Melhuish z Grupy ds. rozwiązań produktów i przemysłu VP NMHG. – To ważna zmiana, która stanowi uproszczenie i usprawnienie procesu zakupowego, ponieważ pozwala oferować pakiety dopasowane do danych zastosowań i konkretnych użytkowników.

Aby zilustrować przeprowadzone zmiany Ian Melhuish przedstawia cztery przykłady zastosowania wózka w rożnych sektorach przemysłu. W każdym z przykładów klient potrzebował 2,5-tonowego wózka, ale do innych zastosowań.

Papiernia i sklep

Typowym wózkiem do dowolnej wytwórni papieru byłby 2,5-tonowy wózek do precyzyjnych operacji przeładunkowych na terenie produkcji i magazynu z ograniczoną przestrzenią roboczą. Do tak ciasnych obszarów nadaje się kompaktowy wózek Hyster S2.5FT oferujący rozstaw kół 1,43 m i niewielki promień skrętu. Dzięki 500-mm środkowi ciężkości i funkcji powrotu do ustalonego odchylenia masztu, wózek sprawia, że zwoje papieru są układane poziomo bez żadnych uszkodzeń, dowodząc tego, że model Hyster SpaceSaver stanowi część sprawdzonego pakietu do zastosowań w przemyśle papierniczym.

Lokalne firmy spedycyjne/transportowe

Dla porównania, niewielka lokalna firma transportowa, oferująca załadunek i rozładunek palet z samochodów ciężarowych w czasie pojedynczych zmian roboczych może potrzebować prostego, ale wytrzymałego wózka. W takim przypadku ważniejsze mogą być cena i niezawodność, które za właściwą cenę może zaoferować model Hyster 2.5CT, gwarantujący moc i wytrzymałość niezbędną do sprawnego wykonywania operacji.

Produkcja materiałów konstrukcyjnych i centrum dystrybucyjne

W niektórych środowiskach pracy silnik wózka może być bardziej narażony na uszkodzenia. Dostarczone w ramach paneuropejskiego porozumienia 2,5 tonowe wózki spalinowe w jednym z zakładów produkcji materiałów konstrukcyjnych przewożą palety z materiałami od miejsca produkcji do miejsca składowania na regałach magazynowych lub na zewnątrz magazynów. Dzięki wydajnym filtrom powietrza i technologiom zabezpieczającym Hyster Fortens H2.5FT są w pełni chronione przed wpływem drobnego ściernego pyłu betonowego.

Mężczyźni i kobiety obsługujący wózki są pod ciągłą presją utrzymania wydajności i unikania wąskich gardeł na końcach kolejek, dlatego też ich wózki zostały wyposażone w całkowicie zabudowane kabiny, nagrzewnice, dotykowe elementy sterujące i oświetlenie, w celu zapewnienia im wygody i możliwości użytkowania w czasie całej zmiany, we wszystkich warunkach atmosferycznych i o każdej porze dnia.

Portowe obszary składowania z regulacją temperatury

W wielu portach firmy świadczące ogólne usługi w zakresie przeładunku w portach i transportu bliskiego rozładowują statki wypełnione świeżymi produktami. Zależy im na jak największej dostępności wózków, ponieważ statki mają niewiele czasu na dokowanie, a produkty muszą być sortowane na miejscu. W wielu przypadkach produkty są przewożone bezpośrednio do sklepów zapewniających odpowiednią temperaturę lub przeładowywane do kolejnego portu i transportowane dalej.

Wyposażone w przesuw boczny, super niezawodne Hyster H2.5FT napędzane gazem LPG są stosowane do pracy ciągłej, zapewniając niezakłóconą obsługę 24 h/dobę. Zastosowana w nich przekładnia Duramatch umożliwia jeszcze szybsze i bardziej płynne zmiany kierunku, bez używania pedału hamulca, a nawet bez zatrzymywania wózka. Skutkuje to zwiększoną wydajnością i mniejszymi kosztami eksploatacji oraz wydłużeniem okresu użytkowania sprzęgła, hamulców i opon, szczególnie podczas eksploatacji na nabrzeżach.

Źródło: Materiał prasowy Hyster

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę