Palma z adresem IP. Jak technologia wpływa na komfort odpoczynku?

IT firmy Rittal © Rittal

Udostępnij:

Grupa Wund Industriebau chciała zarządzać monitoringiem i informacjami o wszelkich zakłóceniach niezależnie od lokalizacji. Głównym celem były nowoczesne technologie, maksymalnie standaryzowana infrastruktura IT oraz szeroka sieć serwisowa. W końcu przez 17 godzin dziennie i 365 dni w roku wszystko w należących do firmy Wund Industriebau termach musi działać sprawnie – od transakcji bezgotówkowych, po nawadnianie palm. Obecnie jest to możliwe dzięki infrastrukturze IT firmy Rittal.

- Przedstawiciele Rittal to profesjonaliści. Doskonale rozumieli, przed jakimi wyzwaniami stoi zarządzanie termami takiej wielkości i w tak różnych lokalizacjach. Zachowanie maksymalnej elastyczności w montażu i rozbudowie IT pomimo wysokiej standaryzacji, utwierdziło nas w słuszności podjętej decyzji – mówi Franz Hofstetter, kierownik ds. IT w grupie przedsiębiorstw Wund Industriebau.



Wysoka dostępność w trybie ciągłym

Wakacyjną atmosferę w termach w Euskirchen zapewnia pół tysiąca prawdziwych palm, ponad tysiąc orchidei oraz temperatura wody w przedziale 24-33 stopni. Nowoczesne wyposażenie parku wodnego wymagało wygenerowania ponad 3 tys. adresów IP – w tym także dla pół tysiąca palm, których nie podlewa się ręcznie, a za pomocą systemu automatycznego nawadniania.

Tego typu rozwiązania bazują i tworzą ogromną ilość danych, które muszą być przetwarzane i udostępniane w lokalnym centrum danych. Przez nieprawidłową pracę systemów firma mogłaby ponieść duże straty finansowe i wizerunkowe. Dlatego też zapewniająca wysoką dostępność danych infrastruktura IT Rittal spełniła jeden z najważniejszych kryteriów przy wyborze rozwiązań sprzętowo-programowych – m.in. modułowy, redundantny system UPS i rozdzielnie elektryczne znajdują się w osobnym pomieszczeniu technicznym. Klimatyzatory Rittal Liquid Cooling Package (LCP) oraz separacja zimnej strefy zapewniają chłodzenie szeregów szaf w serwerowni. Zimno wytwarzane jest w oparciu o pośrednie chłodzenie swobodne.

Zagwarantowanie tak wysokiej dostępności danych przez 365 dni w roku możliwe było tylko przy minimalnych czasach latencji, dlatego firma Wund Industriebau zdecydowała się na rozwiązania typu Edge także w innych termach wodnych.


TOP w kategorii


#IT w przemyśle

Rittal IT Grupa Wund Industriebau



Bezpieczna przyszłość dzięki maksymalnej standaryzacji

Wymóg wysokiej dostępności zdecydował o stworzeniu niezależnych centrów danych w poszczególnych lokalizacjach przedsiębiorstw. Wysoce standaryzowane, prawie identyczne centra danych są dużym udogodnieniem w szybkim rozwiązywaniu problemów. Wprawdzie poszczególne systemy działają niezależnie od siebie, jednak pozwalająca na rozbudowę w każdej chwili infrastruktura IT znacznie ułatwia eksploatację. Rozwiązanie to pozwala także na bezproblemową integrację nowych miejsc z obecnymi strukturami IT oraz rozbudowę istniejących centrów danych.

Pełny monitoring zapewnia bezpieczeństwo

Obecnie w czterech na pięć parków wodnych Wund Industriebau wykorzystuje się standaryzowane szafy TS IT lub systemy klimatyzacji Rittal. Lokalny system monitorowania Rittal Computer Multi Control za pomocą czujników w szafach serwerowych kontroluje czy wszystkie funkcje działają prawidłowo. W tym celu zbiera się takie dane, jak wysokość temperatury, wilgotność, czy prędkość powietrza itd. Pomiary te są konsolidowane i przetwarzane w jednostce centralnej. Następnie poprzez Network Management Protocol trafiają do systemu zarządzania centrami danych Rittal RiZone. Oprogramowanie do zarządzania infrastrukturą centrów danych lub DCIM znajduje się w kolejnym centrum danych. Stamtąd wszystkie spływające z poszczególnych lokalizacji informacje są nieustannie nadzorowane, tak by w razie potrzeby uruchomić alarm.

Gdyby doszło do awarii, kompleksowy system alarmowania musi gwarantować niezawodność i podejmowanie odpowiednich środków zapobiegających uszkodzeniom infrastruktury. Obecnie znajdujący się w termach grupy Wund Industriebau sprzęt funkcjonuje bez zarzutu, a awarie czy usterki należą do przeszłości. Niemniej obaj partnerzy planują już następne kroki, jak na przykład rozbudowa IT w związku z postępującą cyfryzacją.

Źródło: Rittal

Udostępnij:

Drukuj





MM



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również