Podsumowanie targów INNOFORM 2024 – przemysł tworzyw sztucznych wobec wyzwań środowiskowych

Podsumowanie targów INNOFORM 2024 Targi w Krakowie

6. edycja Międzynarodowych Targów Kooperacyjnych Przemysłu Narzędziowo Przetwórczego INNOFORM za nami. W dniach 16–18 kwietnia narzędziowcy i przetwórcy tworzyw sztucznych spotkali się w Bydgoszczy, aby zapoznać się z ofertą 170 firm z całego świata. 2723 profesjonalistów miało okazję poznać ofertę skierowaną do szeroko rozumianej branży formierskiej oraz wzięło  aktywny udział w prezentacjach firm, panelach dyskusyjnych, konferencjach oraz giełdzie kooperacyjnej. Ważnym elementem targów był również dzień edukacyjny skierowany do uczniów szkół  branżowych.

Fokus na recykling i zrównoważony rozwój

Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa i Targi w Krakowie, od początku organizacji targów zaangażowani są w promowanie dobrych praktyk przyjaznych dla środowiska. Konsekwencją tych działań była konferencja „Recykling Tworzyw w gąszczu regulacji, jeszcze szczytna idea, czy już utopia?”. Pierwsza część konferencji dotyczyła tematyki zrównoważonego rozwoju w obszarze polimerów oraz wpływu nowych regulacji na kondycję przedsiębiorstw. Druga część poświęcona była raportowaniu ESG, które w najbliższym czasie wywierać będą istotny wpływ na działalność biznesową. Uczestnikami paneli byli praktycy, przedstawiciele sektora bankowego i świata nauki, którzy udzielili wskazówek, jak wdrażać politykę zrównoważonego rozwoju w kontekście przewagi konkurencyjnej.

ludzie na targach przemysłowych

Nowością tegorocznej edycji było wyodrębnienie w części ekspozycji Salonu Recyklingu Tworzyw Sztucznych. Wzięło w nim udział kilkanaście firm, które zaprezentowały najnowsze technologie, maszyny i recyklaty.

Jak podkreśla Estera Jamrozek, Area Sales Manager z M-A-S Maschinen- und Anlagenbau Schulz: – Recykling odgrywa ogromną rolę w naszym społeczeństwie. Ważne jest, aby promować go nie tylko jako chwilową modę, lecz jako trwałą zmianę w naszym podejściu i sposobie myślenia. Jest kluczowe, abyśmy recyklingowali produkty z tworzyw sztucznych zamiast jedynie wytwarzać nowe z surowców pierwotnych, szczególnie biorąc pod uwagę dostępność takich możliwości na rynku.

ludzie na targach przemysłowych

Arkadiusz Badziński, Manager narzędziowni ds. techniczno-handlowych w DTM System podsumowuje: – Pojawiają się zapytania o recykling i dbałość o środowisko. My wychodzimy z założenia, że musimy optymalizować produkcję, żeby była jak najkorzystniejsza dla klienta, czyli wykorzystujemy wszystko, co jeszcze możemy wykorzystać. Przykładowo, jeśli mamy jakiś odpad, który sami generujemy, to staramy się go ponownie wykorzystać. Nie wyrzucamy tych tworzyw i staramy się we własnym obiegu użyć ich ponownie. Obieg tworzywa w naszej firmie przeważnie zatacza koło, jeśli mamy wypraskę z błędem, staramy się ją przetworzyć ponownie, żeby zniwelować błąd i zużyć ją w 100%. Tak, żeby nie generować niepotrzebnych odpadów.

Nowe rozwiązania, nowe produkty i nowe firmy

Podczas targów zaprezentowano kilkaset rozwiązań dedykowanych narzędziowniom i wtryskowniom.  Goście mogli zapoznać się m.in. z maszynami o zwiększonej wydajności, zapewniającymi redukcję kosztów energii, oszczędność wody, redukcję emisji CO2 i zmniejszone zapotrzebowanie na chłodzenie; nowymi gatunkami stali o wysokiej przewodności cieplnej;  systemami mocowania form; oprogramowaniem do symulacji wtrysku, komponentami do form i tłoczników; biotworzywami oraz usługami  ekologicznego czyszczenia form. Jak co roku pojawiły się również firmy debiutujące na Targach INNOFORM.

ludzie na targach przemysłowych

Obecnie rozszerzamy naszą działalność na całą Europę, ale Polska oczywiście pozostaje nadal jednym z głównych rynków, na których aktywnie się rozwijamy, dlatego też szukamy tutaj nowych możliwości zaprezentowania naszej oferty. Oprócz uczestnictwa w największych targach branżowych w Polsce, patrzymy bardzo życzliwym okiem również na specjalistyczne targi narzędziowe w Bydgoszczy. Funkcjonuje tutaj bardzo prężny Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa. Bydgoszcz to także zagłębie firm narzędziowych oraz dynamicznie działające uniwersyteckie jednostki badawczo-naukowe, które ściśle współpracują z tym sektorem. Uważamy zatem, że jest to idealne miejsce, w którym możemy przedstawić potencjał Bole – mówi Jacek Leszczyński, Chief Marketing Officer, BOLE Europe Technology.

Sukces zaczyna się od spotkań

Ważnym elementem targów jest Nauka dla Przemysłu, strefa w której jednostki naukowe rokrocznie prezentują osiągnięcia i możliwości dedykowane branży formierskiej. Dodatkowym atutem tegorocznej edycji były wydarzenia towarzyszące – Giełda Kooperacyjna i Strefa Prezentacji Firm, które stworzyły doskonałą okazję do nawiązania kontaktów biznesowych oraz poszerzenia wiedzy na temat najnowszych rozwiązań. Warto podkreślić, że INNOFORM to nie tylko miejsce prezentacji produktów i usług, ale przede wszystkim platforma wymiany doświadczeń oraz budowania przyszłościowej wizji dla branży narzędziowo-przetwórczej.

spotkania na targach przemysłowych

Docenia to Agnieszka Królik, specjalistka ds. marketingu w AMS International: – W porównaniu do innych targów, które są gigantyczne i jest się incognito, tutaj jest bardzo przyjazna atmosfera pomiędzy wystawcami, firmami, które się prezentują. Okazuje się, że wiele osób się zna już od lat. Współpracujemy ze sobą, rekomendujemy się nawzajem, w związku z czym na pewno jest to wyjątkowa impreza, na której warto być.

Marcin Kupidura, dyrektor ds. sprzedaży Meusburger dodaje: – Targi bydgoskie są średniej wielkości targami, ale pomimo niezbyt dużych gabarytów mieliśmy spory ruch i dosyć duże zainteresowanie. Było więcej konkretnych klientów i ukierunkowanych w swoim zapotrzebowaniu. Na pewno zawsze chcielibyśmy jeszcze więcej, ale jesteśmy zadowoleni. Fajne targi, przyjemna atmosfera, może mniej niż gdzie indziej, ale na pewno konkretniej.

Kolejna, 7. edycja targów INNOFORM odbędzie się w dniach 4-6 marca 2025 oczywiście ponownie w Bydgoszczy.

Źródło: Targi w Krakowie

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę