Przyszłość zarządzania urządzeniami przenośnymi

APEX

Zautomatyzowane rozwiązania zapewniają lepsze ewidencjonowanie zasobów, wyższą wydajność i oszczędności.

W obecnych czasach działalność magazynów i centrów dystrybucyjnych zależy w dużej mierze od setek, jeśli nie tysięcy, specjalistycznych urządzeń przenośnych, takich jak skanery głosowe i głośnomówiące, komputery przenośne, zestawy słuchawkowe, czytniki RFID i skanery w punkcie sprzedaży. Urządzenia te są niesamowicie zaawansowane technologicznie, wszechstronne i kosztowne. Typowy czytnik RFID może kosztować 1000 euro lub więcej. Jeśli pomnożyć to razy setki urządzeń w każdym zakładzie, okaże się, że inwestycja jest dość znaczna.

Mimo to większość firm nie ma skutecznych ani wydajnych procedur zarządzania tymi urządzeniami. Wszystko jest wykonywane systemem ręcznym, co jakoś tam działa. Jednak, jak twierdzi Kent Savage, założyciel i dyrektor zarządzający firmy Apex Supply Chain Technologies®, w takich systemach są dziury. - Często centra dystrybucyjne tracą rocznie od 15 do 20% swoich urządzeń podręcznych wskutek uszkodzeń, kradzieży i zagubień.

Dlaczego systemy ręczne są zawodne?

Tradycyjne systemy ręczne często zabierają kierownikom zbyt wiele cennego czasu, który mogliby poświęcić na bardziej wydajną pracę. Często muszą przerywać pracę, aby znaleźć i wydać urządzenia, a także zebrać je ponownie po zakończeniu poszczególnych zmian. Inne „systemy” mogą polegać po prostu na przechowywaniu sprzętu na otwartych półkach lub w niezamkniętych szafach oraz odpowiedzialności i dyscyplinie osób ich używających.

Ogólnie nie ma w nich prawie kontroli ani odpowiedzialności, dlatego sprzedawcy często znajdują kosztowne urządzenia warte tysiące euro w porzuconych wózkach zakupowych lub ukryte na półkach w centrach dystrybucyjnych - a nawet w serwisie aukcyjnym Ebay.

Poważne podejście do zarządzania urządzeniami przenośnymi

- Obecnie firmy muszą automatyzować i kontrolować wszystko, co się da, i eliminować jak najwięcej mało wydajnych procesów ręcznych - powiedział pan Savage. Nie dziwi zatem, że wiele największych firm dystrybucyjnych wyznacza kierunki rozwoju, wdrążając oparte na chmurze, zautomatyzowane szafy samoobsługowe do zarządzania narzędziami i zasobami technicznymi w swoich magazynach i centrach dystrybucyjnych.

Rozwiązania te umożliwiają całodobowe, zautomatyzowane zarządzanie, monitorowanie i kontrolowanie urządzeń podręcznych i innych wartościowych zasobów. Pozwalają na samoobsługowe i zautomatyzowane pobieranie i zdawanie sprzętu, co eliminuje mało wydajne procesy ręczne. Dają też kierownikom możliwość przeglądania informacji o tym, kto używa poszczególnych urządzeń, a także wysyłania zautomatyzowanych alertów, gdy jakiś zasób nie zostanie zwrócony na czas. Każde pobranie i zdanie jest rejestrowane na rozbudowanej, zgodnej ze standardem PCI platformie, którą można łatwo połączyć z istniejącymi systemami ERP.

Wdrożenie takich rozwiązań daje natychmiastowe rezultaty

Po pierwsze zapewniają większą odpowiedzialność pracowników za urządzenia przenośne. Dzięki temu można bez wysiłku ograniczyć koszty wymiany, przypadki zagubienia lub braku wyposażenia i czas bezczynności pracowników. Kierownicy nie muszą już szukać skanerów porzuconych w przejściach magazynu, a urządzenia podręczne wykorzystywane w centrach dystrybucyjnych są zawsze naładowane i gotowe do pracy.

Przekłada się to na wzrost wydajności. Wdrożenie rozwiązań samoobsługowych pozwala pracownikom pobierać i zdawać urządzenia przy użyciu karty pracownika lub kodu PIN, a kierownikom - odzyskać cenny czas na bardziej wydajną pracę.

Co istotniejsze, zyskując wgląd w działania pracowników dzięki informacjom dostarczanym w czasie rzeczywistym, kierownicy zdobywają wiedzę pozwalającą im usprawniać procesy przepływu pracy i zwiększać wydajność w całym magazynie lub centrum dystrybucyjnym.

Automatyzacja zarządzania urządzeniami podręcznymi to zaledwie jeden element układanki, ale zapewniający natychmiastową i istotną przewagę konkurencyjną przez uzyskanie szybkości, skuteczności i poziomu obsługi wymaganego przez wymagających kupujących.

[INFORMACJE KONTAKTOWE:]
Odwiedź witrynę http://www.apexsupplychain.com/gb/retail-dc-asset-management-3/, wyślij wiadomość e-mail na adres [email zakodowany] lub zadzwoń pod numer 0800 840 4776, aby skontaktować się z Centrum obsługi klienta.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę