Pod koniec maja w Zawierciu odbędzie się dziesiąta, jubileuszowa edycja konferencji dla przemysłu motoryzacyjnego AutoEvent 2014. Największe i najważniejsze wydarzenie skierowane do branży motoryzacyjnej w tej części Europy. Jest doskonałym narzędziem efektywnej komunikacji z całym sektorem motoryzacyjnym, zarówno krajowym jak i zagranicznym.
Przemysł motoryzacyjny stoi przed poważnymi wyzwaniami. O przyszłości polskiej branży automotive w kontekście zachodzących zmian globalnych rozmawialiśmy z Romanem Kantorskim, prezesem Polskiej Izby Motoryzacji.
Zmiany i wydarzenia w branży motoryzacyjnej w Polsce w 2014 roku.
Tegoroczne spotkanie przemysłu motoryzacyjnego odbyło się w Centrum Kongresowym Ossa w Rawie Mazowieckiej w dniach 20-22 czerwca. Wydarzenie organizowane przez Polską Izbę Motoryzacji przyciągnęło największą jak dotychczas liczbę uczestników.
Tegoroczna konferencja przemysłu motoryzacyjnego AutoEvent 2019 odbędzie się ponownie w Rawie Mazowieckiej. W dniach 12 – 14 czerwca w hotelu OSSA znowu zagości tzw. automotive. Rok bieżący to również dwa jubileusze: XXV lat Polskiej Izby Motoryzacji oraz XV lat konferencji AutoEvent.
Dynamiczny rozwój sektora przemysłowego i rosnące wymagania produkcyjne pociągają za sobą konieczność rozwoju szczegółowych obszarów, w tym technik łączenia. W zależności od spajanych materiałów sięga się np. po spawanie MIG/MAG, lutospawanie, zgrzewanie oporowe punktowe bądź łączenie na zimno (klejenie, nitowanie). Doskonaleniem poszczególnych metod szczególnie zainteresowany jest prężny sektor motoryzacyjny. Na jego potrzeby powstały interesujące metody hybrydowe.
Obecny rok zapowiada rekordowe wyniki w polskiej motoryzacji. Mocno wzrósł eksport zarówno samochodów, jak i komponentów do ich produkcji.
Od 2035 r. najprawdopodobniej nie będzie można kupić i zarejestrować na terenie UE nowego samochodu napędzanego benzyną lub dieslem. To efekt nowych przepisów, które na początku czerwca przyjął Parlament Europejski. Jak wskazuje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś, producenci samochodów są już na nie przygotowani. Polska może mieć jednak problem, bo w tej chwili nasz kraj nie jest gotowy na nadchodzącą transformację transportu pod względem infrastrukturalnym. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiedziało, że będzie namawiać rząd do sprzeciwienia się tej regulacji na forum UE.
Około 70 proc. ankietowanych popiera przedstawioną przez resort energii ideę budowy polskiego samochodu elektrycznego. Głównym argumentem przemawiającym za przesiadką ze spalinowego auta na napędzane prądem są potencjalne oszczędności podczas użytkowania. Ważnym bodźcem byłby system dofinansowania jego zakupu przez państwo.
Przy okazji Przemysłowej Wiosny 2018 w kieleckim ośrodku wystawienniczo–kongresowym podpisano list intencyjny w celu powołania Izby Gospodarczej Przemysłu 4.0.
W dniach 26-27 listopada we Wrocławiu odbędzie się cykliczne spotkanie branżowe Auto Forum & Business Day. Jego celem jest umożliwienie nawiązania współpracy pomiędzy firmami wytwarzającymi produkty i usługi skierowane dla sektora motoryzacyjnego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu